عسل و دیابت
عسل و دیابت

در این مقاله به بررسی عسل و دیابت و اینکه آیا افراد دیابتی امکان قرار دادن عسل در رژیم غذایی روزانه خود را دارند یا خیر می پردازیم

عسل به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی شناخته می‌شود. اما آیا می‌دانستید که این ماده می‌تواند به شما کمک کند تا دیابت خود را تحت کنترل نگه دارید؟ نباید به خاطر طعم شیرین عسل اینگونه برداشت کنید که عسل و شکر مثل هم هستند. در واقع عسل برای افراد مبتلا به دیابت مضر نیست. می‌خواهید بدانید چگونه؟

همه می‌دانند که مصرف شکر برای افراد مبتلا به دیابت مضر است، و چون عسل مانند شکر شیرین است، تصور می‌شود این افراد نباید عسل را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانند.

در حالیکه عسل حاوی مواد مغذی و اسید آمینوهایی است که عملکردهای متابولیکی بدن را حفظ می‌کنند. از سوی دیگر، عسل نسبت به شکر شاخص گلیسمی (GI) کمتری دارد. به عبارت دیگر، عسل بر خلاف شکر، میزان قند را به سرعت در بدن افزایش نمی‌دهد. مقدار انسولین در آن نیز در مقایسه با شکر بسیار پایین است. در نتیجه، عسل میزان قند خون را کاهش می‌دهد. به علاوه، شکر تصفیه شده هیچ مواد مغذی ندارد. وقتی فرد مبتلا به دیابت شکر مصرف می‌کند، بدن او ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را می‌سوزاند تا شکر را جذب کند.

عسل و دیابت، روش‌های مصرف برای افراد مبتلا به دیابت

شما می‌توانید عسل خام و ماست را در ساعات اولیه صبح میل کنید تا میزان قند خونتان تحت کنترل باقی بماند. برای این کار، نصف قاشق چایخوری عسل خام را با ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کرده و هر روز صبح آن را با معده خالی میل کنید. به مدت یک ماه این کار را انجام دهید تا شاهد کاهش تدریجی میزان قند خون خود باشید.

عسل و ماست
عسل و دیابت، عسل و ماست

این ترکیب علاوه بر مدیریت میزان قند خون، سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد، میزان کلسترول را کاهش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند. کافی است یک قاشق چایخوری دارچین را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید دارچین کاملاً در آب حل شود. درب لیوان را ببندید و نیم ساعت منتظر بمانید. سپس آن را صاف کنید و وقتی دمای آن پایین آمد، یک قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. این دمنوش را به مدت دو هفته هر روز صبح با معده خالی میل کنید. توجه کنید که باید بین این نوشیدنی و صبحانه نیم‌ساعت فاصله باشد.

عسل و دارچین
عسل و دیابت، عسل و دارچین

به اندازه ۴ سانتی‌متر زنجبیل، نصف قاشق چایخوری چای و چهار لیوان آب را در یک ظرف بریزید. اجازه بدهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آهسته بجوشد. شعله را خاموش کرده و یک قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید. سپس آن را داخل فنجان بریزید و وقتی ولرم شد، یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. هر روز صبح، قبل از هر کاری، این دمنوش را میل کنید.

عسل و دیابت، چای سیاه و زنجبیل با عسل و لیمو

حتماً توجه کنید:

افراد مبتلا به دیابت فقط در صورتی می‌توانند عسل مصرف کنند که دیابتشان تحت کنترل باشد.

اگر می‌خواهید دیابت شما تحت کنترل باقی بماند، باید به کیفیت و کمیت عسل بسیار دقت کنید.

شما باید از عسل خام و طبیعی استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که مصرف عسل خام قند خون را کاهش می‌دهد.

از عسل‌های فرآوری‌شده استفاده نکنید. همچنین در مصرف عسل حتماً اعتدال را رعایت کنید

پیشنهاد ما برای افراد دیابتی، عسل های زول، گون ارگانیک و آویشن می باشد که لینک های خرید در زیر قرار داده شده است.

عسل زول
خرید عسل زول

عسل آویشن
خرید عسل آویشن
عسل گون ارگانیک
خرید عسل گون ارگانیک

جهت اطلاع سریعتر از آخرین تخفیفات و مشاهده آموزشهای بیزی بی، صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اینستاگرام عسل بیزی بی

دیدگاهتان را بنویسید