بیزی بی | بهترین زمان خودن اصل چه موقع است. این موضوع یکی از از متداول‌ترین سوالاتی است که معمولا برای اکثر ما مطرح می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که عسل طبیعی را می‌توان در هر زمانی از روز مصرف کرد. با این حال، همواره توصیه متخصصان تغذیه و رژیم درمانی، خوردن عسل به مقدار مناسب و همچنین در ساعات مشخصی از روز برای بهره‌مندی از بهترین فواید سلامتی آن است. در این مقاله به طور مفصل به بهترین زمان‌ مصرف عسل پرداخته‌ایم.

 

بهترین زمان خوردن عسل؛ مصرف عسل در صبح و فواید آن

بهترین زمان خوردن عسل فواید عسل

یکی از بهترین زمان ها برای خوردن عسل طبیعی، صبح است. یک لیوان آب گرم شیرین شده با عسل می تواند برای سلامت و تندرستی کلی بدن شما معجزه کند. بدن ما به انرژی نیاز دارد که بتواند در طول روز از این انرژی استفاده کند. صبح بهترین زمان برای خوردن عسل برای افزایش سطح انرژی و حفظ آن است. خوردن عسل در صبح نه تنها برای پوست شما مفید است، بلکه فواید زیاد دیگری هم دارد. در این‌جا به برخی از این فواید اشاره کرده ایم:

بیشتر بخوانید: صبحانه با جوپرک و عسل

 

ترکیب شیر و عسل

شما با اضافه کردن عسل به شیر و یا چای سبز، این ترکیب جذاب را صبح‌ها میل کنید. عسل و شیر دو ماده‌ای هستند که هر دوخواص جادویی دارند. هنگامی که عسل با شیر ترکیب می‌شود، معجون شگفت انگیزی ایجاد می‌کند که فواید زیادی برای سلامتی دارد. عسل با خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود دارای بسیاری از مواد مغذی است. شیر هم که منبع غنی از پروتئین، کلسیم، اسید لاکتیک و مواد معدنی است. این ترکیب خواص درمانی زیادی نیز دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم مصرف این ترکیب را از دست ندهید.

شیرعسل یک نوشیدنی لذیذ است که عملکرد سیستم گوارشی افراد را بهبود می‌بخشد. مصرف این ترکیب همچنین باعث جلوگیری از یبوست و گرفتگی عضلات می‌شود. عسل و شیر به رشد سلامت استخوان کمک می‌کنند. شیر سرشار از کلسیم است که باعث افزایش تراکم استخوان می‌شود.

 

فواید خودن عسل در عصر

فواید خودن عسل در عصر

بهترین زمان خوردن عسل حتی می‌تواند عصرهم باشد. در زمان غروب، زمانی که نیمی از روز می گذرد، افراد معمولا خسته و فرسوده می‌شوند. خوردن عسل در این زمان می تواند به شما کمک کند تا بقیه روز را با انرژی مناسب سپری کنید.

هنگامی که سرتان سنگین‌ می‌شود، در برابر میل به کافئین مقاومت کنید. در مقابل با مصرف یک قاشق عسل، سطح انرژی خود را به طور طبیعی افزایش دهید. در زمان احساس کسالت عصرگاهی به جای تنقلات شیرین، بدن خود را به خوردن عسل طبیعی عادت دهید. سایر فواید عسل در صورت مصرف در عصر عبارتند از:

شما می‌توانید با آماده کردن یک اسموتی جذاب به همراه عسل، آن را به عنوان یک عصرانه سلامت در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

بهترین زمان خوردن عسل؛ مصرف عسل در شب و فواید آن

بهترین زمان خوردن عسل؛ مصرف عسل در شب و فواید آن

جای تعجب نیست که چرا اکثر متخصصان تغذیه مصرف عسل قبل از خواب را توصیه می‌کنند. مصرف عسل با یک لیوان شیر گرم خواب راحتی را برای شما تضمین می‌کند. بدن شما تمام خوبی‌های این ابر غذا را در شب جذب می‌کند تا شما را سالم نگه دارد. در اینجا به برخی از فواید خوردن عسل در شب اشاره کرده‌ایم.

 

مصرف عسل برای هر زمان که احساس بیماری می‌کنید

هنگام بیماری بهترین زمان خوردن عسل است. مصرف عسل یک از درمان های خانگی موثر برای سرفه و سرماخوردگی است. شما می‌توانید عسل را در مواقعی که بیمار هستید در لیست داروهای بدون نسخه خود قرار دهید. عسل سرشار از خواص ضد باکتریایی قوی است. همچنین گلودرد و سرفه را تسکین می‌دهد.

عسل سیستم ایمنی را برای بهبود سریعتر از بیماری‌ها تحریک می کند. این ماده مغذی علاوه بر طعم خوب، یک ضد احتقان طبیعی است. همچنین خاصیت ضد سرماخوردگی دارد. بنابراین، مصرف عسل در هنگام بیماری بسیار مفید است چرا که:

شما می‌توانید محصولات عسل بیزی بی را از اینجا تهیه کنید

بهترین زمان خوردن عسل؛ مصرف قبل و بعد از تمرینات ورزشی

بهترین زمان خوردن عسل؛ مصرف قبل و بعد از تمرینات ورزشی

عسل یک منبع غنی از کربوهیدرات ها و قند طبیعی است. شما می توانید هر زمان که احساس خستگی و فرسودگی کردید، از آن مصرف کرد. افراد علاقه مند به تناسب اندام می‌توانند آن را قبل یا بعد از تمرین مصرف کنند. این کار باعث می‌شود تا سطح انرژی بدن آن‌ها به حالت نرمال بازگردد. در واقع عسل جایگزین عالی برای نوشیدنی‌های انرژی زا است.

همچنین می‌توانید عسل را با کربوهیدرات‌ها، میوه‌ها و شیک‌های پروتئینی خود مخلوط کنید. عسل به عنوان یک میان وعده حین تمرینات ورزشی بسیار مفید است. در اینجا به برخی از فواید مصرف عسل هنگام تمرینات ورزشی اشاده کرده‌ایم:

بیشتر بخوانید: پاکسازی با عسل در ۳ روز

سخن پایانی

خوردن عسل در هر زمانی مزایای خاص خود را دارد. بنابراین نمی‌توان به صراحت گفت که بهترین زمان خوردن عسل چه موقع است. این ماده طبیعی فوق‌العاده که به عنوان یک غذا معرفی می‌شود، چرا که سرشار از خواص خوراکی است. مهم نیست در چه زمانی از آن مصرف می‌کنید، مهم این است که بدانید عسل فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. خواص دارویی عسل طبیعی بسیار زیاد است و اکثر متخصصین تغذیه مصرف آن را توصیه می‌کنند.

منابع: lybrate, daburhoney

دیدگاهتان را بنویسید