بیزی بی | مصرف عسل در مدیریت علائم روماتیسم تأثیر مثبتی دارد. تحقیقات علمی محدودی در مورد تأثیرات عسل بر روماتیسم صورت گرفته است. با  این حال بر اساس همین تحقیقات محدود، ثابت شده که خواص عسل برخی عوارض روماتیسم را کاهش می‌دهد. در این مقاله از بیزی بی، به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: بهترین مواد غذایی ترکیبی با عسل برای ورزش

خواص و فواید عسل برای روماتیسم

خواص و فواید عسل برای روماتیسم

خاصیت ضد التهابی عسل بر روی انواع روماتیسم را نمی‌توان نادیده گرفت. مصرف عسل در عین حال باعث قوی تر شدن سیستم ایمنی در بدن و کاهش دردهای مرتبط با روماتیسم نیز می‌شود. در زیر به بررسی برخی از خواص و فواید عسل در تسکین انواع روماتیسم پرداخته‌ایم:

با این حال، باید توجه داشت که عسل به تنهایی نمی‌تواند درمان کامل روماتیسم باشد. در صورتی که با علائم روماتیسم دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است حتی در مورد مصرف  عسل و میزان مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

 

نقش خواص ضد التهابی عسل در تسکین روماتیسم

نقش خواص ضد التهابی عسل در تسکین روماتیسم

خواص ضد التهابی عسل که در تسکین بیماری روماتیسم بسیار تاثیرگذار است، می‌توانند به عوامل مختلفی نظیر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ترکیبات ضد التهابی و خواص آنتی‌باکتریال عسل مربوط باشند. در زیر به برخی از مکانیسم‌ها و ترکیبات موجود در عسل که می‌توانند به خواص ضد التهابی آن کمک کنند، اشاره کرده‌ایم:

خواص ضد التهابی عسل ممکن است در هر نوع عسل و در هر فردی متفاوت باشد. همچنین، برای دستیابی به بهترین نتایج، بهتر است عسل از منابع معتبر تهیه شده باشد. شما می‌توانید برای اطمینان از کیفیت عسل، آن را از فروشگاه آنلاین بیزی بی، تهیه کنید.

 

آیا مصرف عسل برای همه انواع روماتیسم مفید است؟

بله، عسل در مدیریت علائم روماتیسم در انواع مختلف آن مفید است. انواع روماتیسم شامل روماتوئیدی، انگلیت‌های روماتیسمی، آرتریت روماتوئیدی، اسپوندیلوآرتریت آنکیلوزانت و غیره هستند. هر نوع روماتیسم ممکن است علائم و عوارض متفاوتی داشته باشد، اما خواص عسل می‌توانند در کاهش علائم مشترک این بیماری‌ها مفید باشند.

 

علائم بیماری روماتیسم

بیماری روماتیسم انواع مختلفی دارد و علائم در هر گونه متفاوت است، اما به طور کلی همه انواع روماتیسم دارای چند علائم یکسان هستند که از بین آن ها می‌توان به تب، خستگی، کم اشتهایی، التهاب و خشکی و درد در مفاصل اشاره کرد. مصرف عسل بیشتر در موارد زیر مفید است:

با این حال، باید توجه داشت که هر فرد و هر نوع روماتیسم ممکن است به طور متفاوت به عسل واکنش نشان دهد.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف عسل در سلامت و درمان تیروئید موثر است؟

نحوه مصرف عسل به عنوان درمان تکمیلی روماتیسم

نحوه مصرف عسل به عنوان درمان تکمیلی روماتیسم

برای استفاده از عسل به عنوان درملن تکمیلی روماتیسم، می‌توانید مرهم عسل درست کنید یا عسل را به عنوان مکمل غذایی مصرف کنید و یا آن را با مواد غذایی دیگر ترکیب کنید. در زیر چند روش معمول برای استفاده از عسل در درمان روماتیسم آورده شده است:

از جمله مواد غذایی دیگری که ممکن است در کاهش التهاب و درد مرتبط با روماتیسم مفید باشند، می‌توان به ماهی چرب (مانند ماهی سالمون و ماهی تون ماکرل)، میوه‌ها و سبزیجات آنتی‌اکسیدان‌دار (مانند توت‌ها و سبزیجات) و غلات کامل اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید