بیزی بی | بره موم یا بره موم عسل در کنار خواص و فواید بسیار زیاد، برای افرادی که دچار مشکل کبد چرب هستند، هم بسیار مفید است. در بیماری کبد چرب، چربی بیش از حد در سلول‌های کبد تجمع می‌یابد. این بیماری درجه‌های مختلفی دارد و نوع خورد و خوراک و پرهیز غذایی در کنترل آن بسیار موثر است. در این مقاله از بیزی بی، به بررسی خواص و فواید بره موم و تاثیر مصرف آن در بیماران مبتلا به کبد چرب پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: بره موم چیست و چه خواصی دارد

بیماری کبد چرب چیست؟

بیماری کبد چرب چیست؟

در بیماری کبد چرب که به عنوان بیماری کبد چرب غیرالکلی (Non-Alcoholic Fatty Liver Disease یا NAFLD) شناخته می‌شود، چربی به طور غیرطبیعی در سلول‌های کبد تجمع می‌یابد. این تجمع چربی معمولا به دلیل مشکلات متابولیکی و عدم تبادل موثر چربی در کبد ایجاد می‌شود.

NAFLD ممکن است در دو فاز به وجود آید:

عواملی که در بروز بیماری کبد چرب تاثیرگذارند شامل:

در صورت بروز بیماری کبد چرب، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا تشخیص درست و درمان مناسب را دریافت کنید. جدا از پیشنهاد مصرف بره موم(با مشورت پزشک)، تغییرات در رژیم غذایی، افزایش فعالیت بدنی، کاهش وزن، مدیریت دیابت و کنترل عوامل خطر زارمی‌توانند در مدیریت و بهبود بیماری کبد چرب موثر باشند.

 

خواص بره موم برای کبد چرب

خواص بره موم برای کبد چرب

بره موم به عنوان یک منبع غنی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها برای افرادی که دچار بیماری کبد چرب هستند، مفید بوده و می‌تواند به بهبود سلامت کبد کمک کند. بره موم شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است.

مطالعات نشان داده‌اند که بره موم ممکن است به کاهش سطح آنزیم‌های کبدی نرمال، بهبود التهاب کبدی، کاهش اکسیداسیون سلولی و محافظت از کبد در برابر آسیب‌ها کمک کند. همچنین، خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بره موم می‌توانند در کاهش التهاب و تخریب سلولی کبد موثر باشند. با این حال، توصیه می‌شود قبل از استفاده از بره موم برای کبد چرب، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما می‌تواند شرایط خاص شما را بررسی کند و توصیه‌های مشخصی برای شما ارائه دهد. همچنین، پزشک شما می‌تواند تداخلات ممکن بین بره موم و داروهایی که در حال استفاده از آن‌ها هستید، را ارزیابی کند.

 

نحوه مصرف بره موم عسل برای کبد چرب

بره موم را می‌توان به چند روش مختلف برای کبد چرب، مصرف کرد. در ادامه، به چندین روش معمول مصرف بره موم اشاره کرده‌ایم:

بیشتر بخوانید: خواص و فواید ترکیب عسل و بره موم

دیگر خواص درمانی بره موم

دیگر خواص درمانی بره موم

بره موم بجز کمک به درمان و بهبود بیماری کبد چرب، خواص متعددی برای سلامتی دارد و به عنوان یک منبع غنی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها شناخته می‌شود. در زیر به برخی از فواید بره موم برای سلامتی اشاره کرده‌ایم:

 

دیگر مواد غذایی مناسب برای کبد چرب

دیگر مواد غذایی مناسب برای کبد چرب

افراد مبتلا به بیماری کبد چرب باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند. در ادامه به برخی از مواد غذایی که می‌توان در رژیم غذایی کبد چرب مصرف کرد، اشاره کرده‌ایم:

به علاوه، مصرف مقادیر متعادلی از پروتئین‌های سالم مانند مرغ، گوشت چرخ‌کرده کم چرب، لبنیات نیمه چرب و تخم‌مرغ نیز برای مبتلایان به کبد چرب مناسب است.

همچنین این افراد باید مصرف غذاهای پرچرب، غذاهای نمکی و غذاهای پرقند را به حداقل برسانند و محصولات آرد سفید و شکر را به میزان کمتری مصرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید