از زمان‌های قدیم تا کنون به دلیل خواص عسل کنار، این عسل جایگاه ویژه‌ای در بین مواد غذایی و دارویی داشته است. برای مثال هزاران سال پیش عسل کنار آنقدر ارزشمند بود که آن را به عنوان پیشکش به پادشاهان و شاهزاده‌ها تقدیم می‌کردند. در هند نیز از عسل کنار برای درمان بیماری‌های چشم و بینایی استفاده می‌شد.

در دنیای امروز که علم پزشکی پیشرفت چشمگیری دارد، عسل کنار به عنوان یک داروی خالص معرفی می‌شود.

زنبور روی شکوفه کنار

 

خواص عسل کنار

در ادامه با چند نمونه از مهمترین خواص عسل کنار آشنا می شوید

آنتی اکسیدان قوی

میزان آنتی‌اکسیدان در عسل‌های مختلف متفاوت است زیرا هر یک ترکیبات متفاوتی دارند. تحقیقات نشان داده است که هر چقدر عسل تیره‌تر باشد، خواص آنتی‌اکسیدانی آن بیشتر است. عسل کنار نیز فعالیت آنتی‌اکسیدانی بسیار بالایی دارد. در پی مطالعه‌ای درباره عسل کنار محققان به این نتیجه رسیده‌اند که عسل کنار به دلیل همین خاصیت بالایش از بدن در برابر آسیب‌های کبدی و کلیوی محافظت می‌کند.

 

خاصیت آنتی‌باکتریایی

میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری یا قارچ عامل تمام عفونت‌ها هستند. بسیاری از آنها موجب عفونت‌های سینوسی، عفونت‌های پوستی و سایر مشکلات داخلی می‌شوند. ثابت شده است که عسل به ویژه عسل کنار در مبارزه با این نوع عفونت‌ها مؤثر است.

برای درمان عفونت‌های تنفسی می‌توانید مقدار کمی از عسل کنار را در محلول شستشوی بینی خود بریزید. با این کار عوامل ضد باکتریایی عسل به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند و تنفس شما راحت‌تر می‌شود. حتی می‌توانید بینی خود را با آب و عسل شستشو دهید. این کار هیچ عوارض جانبی ندارد.

از دیگر خواص ضدباکتریایی عسل کنار آن است که در مقایسه با عسل آویشن و سایر عسل‌ها زخم‌ها را سریعتر و بهتر ترمیم می‌کند. در کل می‌توان گفت عسل کنار برای افراد مبتلا به مشکلات کبدی، زخم معده، عفونت‌های تنفسی، بیماری ناشی از سوء تغذیه، اختلال در هضم و یبوست و بیماری‌های چشم مفید است؛ زخم‌ و سوختگی‌های عفونی و زخم جراحی را ترمیم می‌کند؛ روند بهبود بعد از زایمان را تسریع می‌کند؛ در تسهیل قاعدگی مؤثر است؛ در ترکیب با سایر گیاهان برای مقابله با صرع استفاده می‌شود؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و موجب سلامت عمومی بدن می‌شود.

 

خاصیت ضدالتهابی

در تحقیقی که در دانشگاه یو.سی.اس.آی مالزی انجام گرفت، مشخص شد که عسل کنار در درمان التهاب، کاهش تب بالا و ثبات در فعالیت سلول‌های بدن، و نیز محافظت در برابر جراحت و تسکین درد مؤثر است. عسل کنار یک ضد التهاب، ضد درد و ضد تب قوی است به طوریکه اثر دارویی آن از آسپیرین و ایندومتاسین بالاتر است.

 

دلیل قیمت بالای عسل کنار چیست؟

اول اینکه این یک عسل تک‌ گل است و زنبورهای عسل فقط یک ماه فرصت دارند که شهد لازم را جمع‌آوری کنند. فصل تولید نیز فقط ۴۰ تا ۶۰ روز در سال است و این مدت زمان کوتاهی است. دوم اینکه عسل کنار یک عسل دارویی است و به همین خاطر قیمت بالایی دارد.

میوه کنار

 

برای خرید عسل کنار یا کنار ارگانیک بیزی بی، اینجا بروید

 

عسل کنار نیم کیلویی

 

برای اطلاع سریعتر از تخفیف ها و بهره مندی از آموزشهای تصویری ما، صفحه اینستاگرام بیزی بی را دنبال کنید

اینستاگرام عسل بیزی بی

 

مرجع

https://healthywithhoney.com/sidr-honey-benefits-for-health/

دیدگاهتان را بنویسید