بیزی بی | ترکیب عسل و خشکبار یک ترکیب بی‌نظیر برای سلامت بدن است. متخصصین رژیم غذایی معمولا مصرف روزانه خشکبار را به عنوان  بهترین میان وعده برای سلامت وتناسب اندام توصیه می‌کنند. خشکبار مانند بادام، گردو، کشمش، بادام هندی، پسته و ..حاوی مقدار زیادی پروتئین، اسانس و مواد معدنی هستند. اما مخلوط کردن مغزها و میوه‌های خشک با عسل چطور؟ آیا این ترکیب خواص و فواید خاصی دارد؟ در این مقاله از بیری بی، به بررسی خواص و فواید ترکیب عسل و خشکبار برای سلامت بدن پرداخته‌ایم.

 

نگاهی کوتاه به خواص عسل

عسل منبعی غنی از پروتئین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های خوب و آنتی اکسیدان‌ها است. بدون شک خواص دارویی خشکبار و عسل مکمل یکدیگر هستند. ترکیب عسل و خشکبار مطمئناً به عنوان یک تقویت کننده انرژی و ایمنی عمل خواهد کرد. عسل با شیرینی طبیعی و خواص طبی خود، مطمئناً ارزش میوه‌های خشک را افزایش می‌دهد. طبق گفته WHO، عسل می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد. از عسل بیش از ۵۰۰۰ سال است که به عنوان یک داروی پزشکی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان خوردن عسل و فواید آن

بهبود سطح هموگلوبین بدن با خشکبار

کشمش و خرما سرشار از آهن و ویتامین C هستند.در حالی که انجیر سرشار از آهن، منیزیم، ویتامین A و فولات است. برای داشتن انرژی فوری و سطح هموگلوبین سالم، یک مشت انجیر خشک، خرما و کشمش را صبح و قبل از خواب مصرف کنید. سایر میوه‌های خشک مانند بادام، پسته و.. هم تا حد قابل توجهی به بهبود سطح هموگلوبین در بدن کمک می‌کنند.

 

خواص و فواید ترکیب عسل و خشکبار

خواص و فواید ترکیب عسل و خشکبار

مخلوط کردن میوه‌های خشک و مغزها با عسل نه تنها از نظر طعم و مزه خوب است، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. در اینجا نگاهی انداخته‌ایم به خواص و فوای شگفت انگیز ترکیب عسل و خشکبار:

 

تاثیر ترکیب عسل و خشکبار در تقویت ایمنی بدن

یکی از اولین فواید ترکیب عسل و خشکبار این است که منبعی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. از آنجایی که عسل و خشکبار دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، مکمل هایی مانند روی، آهن و ویتامین B را تقویت می‌کند. این در حالیست که عسل از زمان‌های گذشته به عنوان تقویت کننده ایمنی شناخته شده است.

 

سلامت مغز با ترکیب عسل و خشکبار

سلامت مغز با ترکیب عسل و خشکبار

متخصصان تغذیه معتقدند که خشکبارقدرت حافظه را تقویت کرده و مغز را فعال و سالم نگه می‌دارد. ویتامین E موجود در بادام برای بهبود سلامت کلی مغز، تقویت هوشیاری، جلوگیری از زوال شناختی و حفظ قدرت حافظه عالی است. ترکیب خشکبار وعسل برای سلامت کلی مغز بسیار مفید است.

 

کاهش کلسترول با مصرف ترکیب عسل و خشکبار

یکی دیگر از فواید ترکیب عسل و خشکبار این است که به کاهش کلسترول بد کمک می کند. بادام و گردو سرشار از منیزیم، پتاسیم، فیبر غذایی و منگنز هستند که به کاهش کلسترول در بدن کمک می کنند. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی عسل توانایی خشکبار را برای دفع کلسترول بد از بدن شما بالا می‌برد. خوردن منظم خشکبار پوشیده شده با عسل باعث افزایش HDL یا کلسترول خوب می‌شود.

 

تجربه داشتن پوستی روشن و بدون لک

ترکیب عسل و خشکبار

آیا آکنه یا لک روی صورت خود دارید؟ باید بگوییم که ترکیب عسل و خشکبار برای پوست شما بسیار مفید است. درست از همان زمانی  که شروع به مصرف روزانه این مخلوط شگفت انگیز کنید، تغییرات زیادی را بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. پوست شما شفاف و روشن خواهد شد. علاوه بر این، می‌توانید عسل را مستقیماً روی لکه‌های پوستی خود بمالید و آنها را از بین ببرید. ماسک‌های صورتی که با ترکیب عسل و خشکبار درست شده باشند، منافذ پوست شما را بسته و کمک می‌کنند تا در کمترین زمان پوستی نرم داشته باشید. از آنجایی که بادام سرشار از ویتامین E است، یک ماده مغذی ضروری برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست است.

 

جلوگیری از دیابت با مصرف ترکیب عسل و خشکبار

حتما می‌دانید که مصرف بیش از حد قند کریستالیزه باعث افزایش سطح قند خون می‌شود. خوردن ترکیب عسل و خشکبار به پیشگیری از دیابت کمک می‌کند. عسل یک شیرین کننده طبیعی یا جایگزین است. اگر آن را به مقدار محدود مصرف کنید، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. واقعیت این است که عسل توانایی کاهش سطح گلوکز پلاسما در دیابت را دارد.

 

کنترل وزن با مصرف ترکیب عسل و خشکبار

ترکیب عسل و خشکبار حاوی چربی‌های سالم است. این ترکیب می‌توانند به شما در کنترل وزن کمک کند. اگر نگران کمبود وزن هستید و می‌خواهید چربی سالمی در بدن خود به دست آورید، بهت است از این ترکیب حتما استفاده کنید. این مخلوط سالم در طول روز به شما انرژی می‌دهد. علاوه بر این، متابولیسم بدن شما را نیز افزایش می‌دهد.

 

تقویت حافظه با ترکیب عسل و خشکبار

تقویت حافظه با ترکیب عسل و خشکبار

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا گردو شبیه مغز انسان است؟  گردو فعالیت مغز را بهبود می‌بخشد و به حفظ حافظه کمک می‌کنند. در این دوران مدرن، همه ما یک سبک زندگی پر هیجان را پیش می‌بریم که فراموش کردن چیزها کاملاً عادی شده است. ترکیب عسل و خشکبار یک رژیم غذایی سالم برای کمک به افزایش حافظه است. شما می‌توانید با اضافه کردن یک لیوان شیر به ترکیب عسل و خشکبار و میل کردن آن قبل خواب ، ار شر بدخوابی خلاص شده و حافظه خود را تقویت کنید.

شما می‌توانید عسل چهار مغز بیزی بی را از اینجا تهیه کنید

خواص و فواید ترکیب بادام و عسل

بادام را سلطان خشکبار می‌نامند. بادام سرشار از اسیدهای چرب ضروری، فیبر و پروتئین است. این مغز مغذی منبع طبیعی ویتامین E، روی و سلنیوم است.همچنین گردش خون را تقویت و سطح هموگلوبین را افزایش می‌دهد. مصرف بادام باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود. ترکیب بادام و عسل یک منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین ای است. این ترکیب خواص و فواید زیادی برای سلامت پوست و مو دارد. مخلوط بادام و عسل باعث تقویت حافظه و سیستم ایمنی بدن هم می‌شود.

 

نحوه مصرف ترکیب عسل و خشکبار

ترکیب عسل و خشکبار یک میان وعده و حتی وعده غذایی شگفت‌انگیز است. شما می‌توانید آن را به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده عصرانه میل کنید. حتی می‌توانید آن را به شیر اضافه کنید و به عنوان یک داروی آرام‌بخش  قبل از خواب مصرف کنید. مصرف متعادل این ماده غذایی می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی سلامت بدن شما داشته باشد.

منابع: pureheart, corahealth

دیدگاهتان را بنویسید