بیزی بی | از عسل به عنوان یک ماده طبیعی با خواص بسیار زیاد، برای بهبود و کنترل تبخال (پسوریازیس) هم استفاده می‌شود. تبخال یک بیماری پوستی است که با التهاب و تشکیل لکه‌های قرمز و خشک روی پوست همراه است. در این مقاله از بیزی بی به بررسی خواص و فواید عسل طبیعی در بهبود و درمان تبخال پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: معجزه عسل در درمان یبوست

خواص عسل در از بین بردن تبخال

خواص عسل در از بین بردن تبخال

خاصیت ضدالتهابی عسل طبیعی تاثیر شگرفی در بهبود تبخال‌ دارد. عسل یک مرطوب کننده آنتی باکتریال طبیعی است که در درمان تبخال بسیار موثر است. در عین حال خاصیت مرطوب‌کنندگی عسل مانع از خشکی پوست در طول مدت ابتلا به تبخال می‌شود. در زیر به برخی از خواص و فواید عسل برای بهبود تبخال اشاره کرده‌ایم:

با این حال باید گفت که تبخال یک بیماری مزمن است و بهتر است قبل از استفاده از عسل و درمان خانگی آن، با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر شگفت‌انگیز عسل برای رفع تیرگی دور چشم

نحوه استفاده از عسل برای درمان تبخال

نحوه استفاده از عسل برای درمان تبخال

برای استفاده از عسل در درمان تبخال، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

همچنین، در صورت بروز هرگونه عوارض یا تغییرات ناخواسته در وضعیت پوست هنگام مصرف عسل، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 

دیگر روش های خانگی درمان تبخال

علاوه بر استفاده از عسل، می‌توانید از روش‌های خانگی دیگری برای درمان تبخال استفاده کنید. در زیر به چند روش خانگی برای بهبود و درمان تبخال اشاره کرده‌ایم:

با این حال مهم است که قبل از استفاده از هر روش خانگی، با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، در صورت بروز هرگونه عوارض یا تغییرات ناخواسته در وضعیت پوست خود، به پزشک خود اطلاع دهید.

 

دلایل مختلف تبخال زدن

دلایل مختلف تبخال زدن

تبخال ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد. مدت زمان آن نیز معمولا کوتاه است. اما در طول دوره با استفاده از راهکارهای مختلف می‌توان همان دوره کوتاه را نیز کم‌تر کرد. در زیر به برخی از دلایل مختلف تبخال زدن اشاره کرده‌ایم:

بسیار مهم است که در صورت تجربه تبخال مکرر، با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید