بیزی بی | علی رغم اینکه عسل طبیعی خواص و فواید زیادی دارد، اما بهتر است در نحوه مصرف آن دقت کنیم. در طب سنتی و هندی گفته شده که بهتر است برخی خوراکی‌ها همراه با عسل مصرف نشوند. میزان و نحوه مصرف عسل طبیعی بسیار مهم است. در این مقاله از بیزی بی به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم.

 

خواص و فواید عسل طبیعی در طب سنتی هندی

فواید عسل برای سلامتی را نمی‌توان نادیده گرفت. عسل طبیعی یک شیرین کننده طبیعی بوده که دارای ارزش دارویی زیادی است. یک شیرین کننده همه کاره. عسل را می‌توان به عنوان بخشی از سس سالاد استفاده کرد. در طب سنتی هندی آیورودا، عسل بهترین یوگاواهی یا کاتالیزوری است که دارای خواص  و فواید زیادی است. عسل برای رفع مشکلات سلامتی به عنوان یک اکسیر در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که در خانه‌های ما بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از فواید مختلف سلامتی گرفته تا تأثیر مثبت آن بر پوست و مو نمی‌توان به سادگی عبور کرد. اما این ماده غذایی در صورت ترکیب با مواد نامناسب نیز می‌تواند خطرناک باشد. متخصصین تغذیه معتقدند که هنگام ترکیب عسل با برخی مواد غذایی احتیاط کنید.

بیشتر بخوانید: فواید عسل در کاهش اضطراب به همراه ۵ روش استفاده از آن

کره و عسل طبیعی را به مقدار مساوی ترکیب نکنید

کره و عسل طبیعی را به مقدار مساوی ترکیب نکنید

از مخلوط کردن عسل طبیعی با روغن و کره در مقادیر مساوی خودداری کنید. عسل و روغن ترکیب ایده آلی در نظر گرفته نمی‌شوند. در بسیاری موارد در فرایند آماده‌سازی‌ خوراکی‌هایی مانند کلوچه‌های معمولی یا کلوچه‌های جو دوسر عسلی، از کره شفاف همراه با عسل استفاده می‌شود. این ترکیب می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامتی فرد داشته باشد. حتی آچاریا چاراکا، یکی از پیشگامان رشته باستانی آیورودا، نسبت به احتمال کشنده‌گی این ترکیب هشدار داده است. اما ترکیب نامساوری یک به یک دوم این دو ماده غذایی ضرری برای بدن ندارد. بنابراین بهتر است در میزان مصرف آن هنگام تهیه خوراکی‌های شیرین دقت کنید.

 

تربچه و عسل طبیعی را ترکیب نکنید

بر اساس طب سنتی، ترکیب تربچه با عسل طبیعی می‌تواند منجر به تشکیل ترکیبات سمی شود. طب آیورودا در مورد این ترکیب خطرناک هشدار می‌دهد. اگر از تربچه در سالاد استفاده می‌کنید بهتر است سس عسل روی آن نریزید.

 

ترکیب عسل طبیعی با غذاهای غیر گیاهی

ترکیب عسل طبیعی با غذاهای غیر گیاهی

این روزها افزودن عسل به فرآورده‌های غیر گیاهی مخصوصا هنگام تهیه لعاب برای کباب ها رایج شده است. عسل طبیعی و فرآورده‌های گوشتی طبق اصول طب سنتی هندی ناسازگار هستند. ترکیب این مواد با کیفیت‌های متضاد می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود.

 

افزودن عسل طبیعی به آب داغ در حال جوش

ازعسل طبیعی اغلب به عنوان یک شیرین کننده در چای و سایر نوشیدنی‌های طعم دار استفاده می‌شود. یکی دیگر از ممنوعیت‌های شدید در هنگام استفاده از عسل، ترکیب آن با آب داغ یا نوشیدنی‌های جوشان است. عسل پخته خطرناک است. مطالعات نشان می‌دهد که حرارت دادن عسل بالای ۶۰ درجه سانتیگراد باعث افزایش قابل توجه هیدروکسی متیل فورفورالدئید (HMF) می‌شود. این ماده می‌تواند باعث مسمومیت شود.

 

یک باور اشتباه در مورد عسل طبیعی

همه ما حداقل یک بار در طول زندگی‌ برای درمان گلودرد آبلیمو و عسل خورده‌ایم. به اکثر مردم توصیه می‌شود که عسل را با آب داغ اول صبح با معده خالی مصرف کنند. اعتقاد بر این است که انجام این کار تمام سموم بدن را دفع می‌کند و شما را سالم نگه می‌دارد. اما در واقعیت باید گفت که عسل طبیعی وقتی با آب جوشان و داغ مخلوط شود، می‌تواند سمی شود.

 

عسل در دمای ۱۴۰ درجه سمی می‌شود

عسل در دمای 140 درجه سمی می‌شود

عسل هرگز نباید تحت هیچ شرایطی خیلی پخته یا خیلی گرم شود. یک مطالعه منتشر شده در مجله AYU نشان می‌دهد که عسل در دمای ۱۴۰ درجه، سمی می‌شود. وقتی عسل را در شیر خیلی داغ یا آب جوش مخلوط می‌کنید، برای سلامتی مضر می‌شود. علاوه بر این، محققان همچنین می‌گویند که عسل حاوی قندهای طبیعی است. حال، مسئله این است که حرارت دادن هر چیزی که حاوی قند است می‌تواند ۵-هیدروکسی متیل فورفورال یا HMF را آزاد کند. اعتقاد بر این است که این ماده ماهیت سرطان زا دارد.

برای مصرف عسل سالم و حرارت ندیده، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، خرید و مصرف عسل خام یا فرآوری نشده است. می‌توانید هر روز صبح یک قاشق چای خوری عسل خام میل کنید. علاوه بر این، هنگام اضافه کردن عسل، از گرم کردن آب یا شیر خودداری کنید، زیرا ممکن است سمی شود. شما می‌توانید برای تهیه انواع دمنوش با عسل از آب جوشیده نسبتا ولرم استفاده کنید. بنابراین، مصرف عسل طبیعی می‌تواند برای سلامتی شما کاملا شگفت انگیز باشد، اما شما باید آن را به روش صحیح مصرف کنید.

شما می‌توانید عسل طبیعی بیزی بی را از اینجا تهیه کنید

بهترین زمان خوردن عسل طبیعی

بهترین زمان خوردن عسل طبیعی

پاسخ صبح است. معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند که عسل طبیعی را صبح زود با معده خالی مصرف کنید. این ماده غذایی به شما انرژی کافی داده و برای مقابله با یک روز کامل کافی است. همچنین هنگام رفتن به رختخواب، یک قاشق عسل، نه تنها باعث خواب راحت می‌شود، بلکه به هضم غذا و آرامش ذهن و بدن نیز کمک می‌کند.

بنابراین در حالی که اکثر مردم عسل را در آشپزخانه نگهداری می‌کنند، ممکن است بخواهید برای میز خواب خود نیز یک بطری بردارید. عسل خام و تصفیه نشده می‌تواند پوست شما را آبرسانی کند. عسل گلو درد را تسکین می‌دهد، به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند خواب شیرینی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان خوردن عسل و فواید آن

مصرف عسل طبیعی قبل از خواب

عسل طبیعی خام که درست قبل از خواب مصرف می‌شود، به دو روش کلی به شما کمک می‌کند که چرت بزنید:

این منبع انرژی، دسترسی آسانی را برای تغذیه مغز شما در طول شب فراهم می‌کند. به طور خاص، گلیکوژن کبد شما را دوباره ذخیره می‌کند. سطوح پایین گلیکوژن به مغز شما می‌گوید که زمان غذا خوردن فرا رسیده است. اگر چند ساعتی است که هنگام خواب چیزی نخورده‌اید، این «گرسنگی» می‌تواند باعث شود نیمه‌شب از خواب بیدار شوید و کمتر بخوابید.

عسل طبیعی در عین حال به مغز شما کمک می‌کند ملاتونین ترشح کند. هورمونی که بدن برای بازیابی خود در طول خواب از آن استفاده می‌کند. این از طریق یک سری تغییرات در مغز شما اتفاق می‌افتد: قندهای عسل سطح انسولین شما را افزایش می‌دهد. همچنین تریپتوفان را آزاد می‌کند که تبدیل به سروتونین می‌شود که به ملاتونین تبدیل می‌شود.

منابع: suayu , localhivehoney, healthshots

دیدگاهتان را بنویسید