بیزی بی | دیتاکس فرایند سم‌زدایی از بدن است. یکی از متداولترین روش‌های سم زدایی استفاده از روش دیتاکس واتر است.  انواع مختلف و نسبتا زیادی دیتاکس واتر وجود دارند که شما می‌توانید به سادگی آن‌ها را درست کنید. در این مقاله از بیزی بی، طرز تهیه سه نوع دیتاکس واتر با عسل را آموزش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: پاکسازی با عسل در ۳ روز

دیتاکس چیست؟

دیتاکس چیست؟

دیتاکس (Detox) کوتاه شده عبارت Detoxification است و به فرایندی اشاره دارد که هدف آن از بین بردن مواد مضر و سموم موجود در بدن است. این فرایند معمولا به عنوان روشی برای تمیز کردن بدن از مواد شیمیایی، سموم و فرآورده‌های ضایع شده مطرح است.

در طول زمان، بدن با انجام فرآیندهای طبیعی خود مانند تولید و تخلیه مواد ضایعه از طریق کبد، کلیه‌ها، روده و پوست به طور مداوم به دیتاکس خود می‌پردازد. با این حال، در برخی موارد، بدن ممکن است نتواند به طور کامل با این فرآیندها مقابله کند یا تحمل مواد مضر را داشته باشد. در این صورت، ایده دیتاکس برای کمک به بدن در از بین بردن سموم آن برجسته می‌شود.

عملیات دیتاکس می‌تواند شامل مجموعه‌ای از روش‌ها و تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی باشد. معتادان به مواد مخدر نیز برای ترک اعتیاد گاهی از برنامه‌های دیتاکس استفاده می‌کنند تا مواد مخدر را از بدن خود خارج کنند. با این حال، برخی از روش‌های دیتاکس ممکن است علمی و قابل اثبات نباشند و در برخی موارد می‌توانند خطرات و عوارض جانبی داشته باشند. قبل از اقدام به هر نوع دیتاکس، بهتر است با پزشک مشورت شود.

 

دیتاکس واتر چیست؟

دیتاکس واتر چیست؟

دیتاکس واتر (Detox Water) یا سم زدایی به همراه آب، نوعی نوشیدنی است که با مخلوط کردن میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان دارویی یا سایر مواد طبیعی در آب تهیه می‌شود. اغلب دیتاکس واتر بدون افزودن شکر تهیه می‌شود و بر اساس گیاهان و مواد استفاده شده در آن، می‌تواند خواص مختلفی داشته باشد.

هدف اصلی دیتاکس واتر، ترکیب آب با عناصر طبیعی مفیدی است که ممکن است برای سلامتی مورد نیاز باشد. برخی از مزایای مربوط به دیتاکس واتر عبارتند از:

 

طرز تهیه دیتاکس واتر با عسل

طرز تهیه دیتاکس واتر با عسل

برای تهیه دیتاکس واتر با عسل، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

طرز تهیه:

می‌توانید هر روز از این آب دیتاکس با عسل استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را به عنوان نوشیدنی روزانه خود در طول روز بنوشید.

 

طرز تهیه دیتاکس واتر با عسل، داچین و سیب

طرز تهیه دیتاکس واتر با عسل، داچین و سیب

برای تهیه دیتاکس واتر با عسل، داچین و سیب، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

طرز تهیه:

شما می‌توانید هر روز و حتی حین ورزش از این آب دیتاکس با عسل، داچین و سیب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ خاصیت ترکیب آب گرم با عسل و لیمو برای سلامتی

طرز تهیه دیتاکس واتر با عسل و نعناع و لیمو

برای تهیه دیتاکس واتر با عسل، نعناع و لیمو، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

طرز تهیه:

علی رغم خواص دیتاکس واترهای مختلف با این حال توصیه میکنیم قبل از استفاده از هر نوع دیتاکس واتر یا تغییراتی در رژیم غذایی خود، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، به ویژه اگر شرایط خاصی مانند بیماری مزمن یا حساسیت داشته و یا داروهای خاص مصرف می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید