بیزی بی | تقریبا اکثر ما روی دمنوش سرماخوردگی با عسل در فصل سرما و هنگام بیماری، حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم. بسیاری از این دمنوش‌های طبیعی و خانگی، تاثیری بسزایی در بهبود حالات سرماخوردگی دارند.در این مقاله از بیزی بی، به طرز تهیه انواع دمنوش سرماخوردگی با عسل پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: دمنوش ضد کرونا

انواع دمنوش سرماخوردگی با عسل

انواع دمنوش سرماخوردگی با عسل

دمنوش‌ها با عسل می‌توانند به تسکین علائم سرماخوردگی مانند سرفه، گلو درد و خستگی کمک کنند. در زیر به انواع دمنوش سرماخوردگی با عسل و طرز تهیه آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

 

دمنوش سرماخوردگی؛ دمنوش زنجبیل و عسل

مواد لازم

طرز تهیه

 

دمنوش سرماخوردگی؛ دمنوش زیره و عسل

مواد لازم

طرز تهیه

 

دمنوش سرماخوردگی؛ دمنوش نعناع و عسل

مواد لازم

طرز تهیه

 

دمنوش سرماخوردگی؛ دمنوش زعفران و عسل:

مواد لازم

طرز تهیه

 

بهترین دمنوش سرماخوردگی برای تسکین سرفه و گلو درد

بهترین دمنوش سرماخوردگی برای تسکین سرفه و گلو درد

برای تسکین سرفه و گلو درد، می‌توانید از دمنوش‌ سرماخوردگی زنجبیل، دارچین و یا آلوئه‌ورا استفاده کنید. در زیر به برخی از این دمنوش‌ها اشاره کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که این دمنوش‌ها تنها به عنوان مکمل درمانی استفاده شوند و در صورت بروز علائم شدید یا عدم بهبودی، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین دمنوش ها برای ترکیب با عسل طبیعی

میزان روزانه مصرف دمنوش سرماخوردگی با عسل

میزان روزانه مصرف دمنوش سرماخوردگی با عسل

میزان مصرف دمنوش سرماخوردگی با عسل ممکن است بسته به شدت علائم و تحمل شخص متفاوت باشد. به طور کلی، معمولا می‌توانید دمنوش سرماخوردگی با عسل را ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید. اما در صورت نیاز و بسته به توصیه پزشک خود، میزان مصرف ممکن است افزایش یابد.

همچنین، می‌توانید در طول روز از عسل به عنوان یک مکمل طبیعی استفاده کنید. می‌توانید یک قاشق چای‌خوری تا یک قاشق غذاخوری عسل را به آب گرم، دمنوش‌های گیاهی یا چای تازه اضافه کنید و مصرف کنید.

 

دیگر درمان‌های خانگی بجز دمنوش سرماخوردگی با عسل

جدا از دمنوش سرماخوردگی با عسل، مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند در بهبود سرماخوردگی و تسکین علائم آن مفید باشد. در زیر، به برخی از مواد غذایی که ممکن است در بهبود سرماخوردگی کمک کننده باشند، اشاره کرده‌ایم:

سوپ گرم: مصرف سوپ‌های گرم مانند سوپ جو، سوپ مرغ یا سوپ سبزیجات می‌تواند علاوه بر تامین مواد غذایی مورد نیاز برای بدن، به تسکین سرفه و گلو درد کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید