بیزی بی | استفاده از عسل  یک شیوه درمان خانگی برای بهبود علائم آسم و آلرژی است. قرن‌هاست که عسل به عنوان یک داروی طبیعی در فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. عسل طبیعی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که با التهاب مبارزه کرده و ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. بسیاری از مردم عسل را به دلیل توانایی آن در تسکین گلودرد و آرام کردن سرفه مصرف می‌کنند. عسل همچنین یک درمان خانگی برای علائم آلرژی است. در این مقاله از بیزی بی به بررسی تاثیر عسل طبیعی در درمان آسم و آلرژی پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: حساسیت به گرده گل

تفاوت آسم و آلرژی و تاثیر عسل در درمان هر یک

آسم و آلرژی علائم تقریبا مشابهی با هم دارند. اما تفاوت‌های مهمی نیز بین این دو وجود دارد. اگر به چیزهای موجود در محیط مانند گرده و گرد و غبار حساسیت دارید، بدن شما در واکنش به شرایط، آنتی بادی تولید می‌کند. این آنتی بادی‌ها باعث تولید مواد شیمیایی مانند هیستامین می‌شوند. آن‌ها باعث احتقان، عطسه، آبریزش چشم، خارش، سرفه و سایر واکنش‌های آلرژیک می‌شوند.

همین آنتی بادی‌ها همچنین می‌توانند باعث حملات آسمی شوند. اما بر خلاف آلرژی، آسم مشکلی است که در عمق ریه‌ها و مجاری هوایی فوقانی ایجاد می‌شود. در واقع باید گفت که آسم باعث ایجاد نگرانی جدی‌تری برای سلامتی نسبت به آلرژی‌های محیطی می‌شود.حتی فعالیت خفیف می‌تواند منجر به حمله آسم در برخی افراد شود. باید گفت که آسم بدون درمان و رسیدگی می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد.

عسل چگونه آسم و آلرژی را درمان می‌کند؟

عسل چگونه آسم و آلرژی را درمان می‌کند؟

به نظر می رسد عسل به عنوان یک سرکوب کننده سرفه شبانه بسیار مفید است. نوعی از آسم که آسم شبانه نامیده می‌شود، می‌تواند باعث سرفه، خس خس سینه و گرفتگی قفسه سینه شود. آسم و آلرژی با این علائم ممکن است خواب شما را مختل کند. محققان دانشگاه UCLA مصرف ۲ قاشق چایخوری عسل را قبل از خواب پیشنهاد می‌کنند. اعتقاد بر این است که شیرینی عسل غدد بزاقی شما را تحریک می‌کند تا بزاق بیشتری تولید کنند. این کار ممکن است مجراهای هوایی شما را باز کند و سرفه شما را کاهش دهد. عسل همچنین ممکن است التهاب لوله‌های برونش (راه‌های هوایی درون ریه‌ها) را کاهش دهد. همچنین به تجزیه مخاطی که تنفس را برای شما سخت می‌کند، کمک کند.

شما می‌توانید برای کاهش علائم آسم و آلرژی عسل را با روش‌های زیر مصرف کنید:

بیشتر بخوانید: خواص درمانی عسل و دارچین

نتایج تحقیقات در مورد تاثیر عسل در درمان آسم و آلرژی

نتایج تحقیقات در مورد تاثیر عسل در درمان آسم و آلرژی

مطالعات متعددی توسط محققان در سراسر جهان انجام شده است. این مطالعات سعی در اثبات ارزش درمانی عسل در درمان آسم و آلرژی و بسیاری از بیماری‌های دیگر دارند. یک مطالعه عسل را با دکسترومتورفان، عنصر کلیدی در اکثر داروهای سرکوب کننده سرفه مقایسه کرده است. بر اساس این مطالعه تاثیرعسل در کاهش شدت و دفعات سرفه‌های شبانه بیشتر بوده است.

مطالعه دیگری به تأثیر عسل و چندین «درمان غیر متعارف» دیگر بر آسم و آلرژی پرداخته است. این مطالعه نشان داده که هیچ یک از درمان‌های غیرمتعارف آزمایش‌شده به هیچ یک از شرکت‌کنندگان مبتلا به آسم کمک نکرد.

همچنین یک مطالعه حیوانی، عسل آئروسل شده را به عنوان یک درمان آسم برای خرگوش آزمایش کرد. این مطالعه نتایج مثبتی داشت، اما هنوز باید روی انسان آزمایش شود. با این حال باید گفت همچنان جای خالی یک کارآزمایی بالینی بزرگ در این زمینه حس می‌شود. چرا که ممکن است بینش بهتری در مورد اینکه آیا عسل یک درمان مناسب برای آسم و آلرژی هست یا نه، ارائه دهد. اما هنوز چنین مطالعه‌ای صورت نگرفته است.

 

نکات مهم پیش از اقدام درمان آسم و آلرژی با عسل

نکات مهم پیش از اقدام درمان آسم و آلرژی با عسل

یکی از بزرگترین نگرانی‌های استفاده از عسل برای درمان آسم و آلرژی، خطر واکنش آلرژیک به آن است. اگر واکنش آلرژیک به نیش زنبور یا گرده زنبور عسل داشته‌اید، احتمالاً باید از مصرف عسل به هر شکلی که باشد اجتناب کنید. حتی بهتر است از مصرف محصولات و فراورده‌هایی که در آن از عسل یا موم عسل استفاده شده است، هم خودداری کنید. آلرژی به عسل می‌تواند باعث بروز علائم زیر شود:

برای اکثریت قریب به اتفاق مردم، عسل مصرف شده در دوزهای کوچک تا متوسط بی‌خطر است. اگر بیماری قلبی یا اختلال گوارشی دارید، باید قبل از مصرف عسل با پزشک خود صحبت کنید. اگر آنتی بیوتیک یا داروهایی برای قلب یا سیستم عصبی خود مصرف می‌کنید، هم همین کار را انجام دهید. نباید به کودکان زیر ۱۲ ماه عسل داده شود. خطر بوتولیسم در نوزادان بسیار جدی است. همچنین اگر دیابت دارید، توجه داشته باشید که عسل می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. عسل ممکن است یک مکمل خوب در کنار درمان‌هایی باشد که پزشک شما تجویز می‌کند. همچنین آسم و آلرژی یک بیماری بسیار جدی است که می‌توان آن را با داروهای تجویزی و تنظیم سبک زندگی به درستی درمان کرد.

 

تغییرات مهم در سبک زندگی برای درمان آسم:

منبع: healthline

دیدگاهتان را بنویسید