بیزی بی | آیا تا به حال از عسل طبیعی برای درمان ترک پا استفاده کرده‌اید؟ روش‌های درمانی خانگی زیادی برای درمان ترک پا وجود دارد که عسل یکی از عناصر مهم در این روش‌های درمان خانگی محسوب می‌شود. ترک پا یکی از مشکلات پوستی است که می‌تواند به دلیل خشکی و یا عوامل دیگری از جمله عفونت، زخم و ترشحات پوستی به وجود بیاید. این مشکل در مردان و زنان بخصوص در زمستان و بهار بیشتر اتفاق می افتد. درمان ترک پا ممکن است سخت باشد، اما خوشبختانه عسل می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی موثر باشد. در این مقاله از بیزی بی، به این موضوع پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: چگونه از عسل برای مراقبت از زخم استفاده می‌شود؟

چه چیزی باعث ترک پا می‌شود؟

چه چیزی باعث ترک پا می‌شود؟

هنگامی که پوست اطراف پاشنه شما خشک و ضخیم می‌شود، می تواند شروعی برای ترک پاشنه باشد. فشار اضافی روی پد چربی پاشنه پا می‌تواند باعث ایجاد ترک در پوست خشک و ضخیم شود. در حالی که هر کسی ممکن است دچار ترک پاشنه پا شود، برخی موارد احتمال آن را بیشتر می‌کند، مواردی چون:

برخی از شرایط پزشکی هم می‌تواند منجر به ترک پاشنه پا نیز شود:

بررسی خواص عسل در درمان ترک پا

بررسی خواص عسل در درمان ترک پا

عسل طبیعی به دلیل داشتن میزان بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان تاثیر زیادی در بهبود و التیام انواع زخم‌ها از جمله ترک پا دارد. خواص و فواید عسل برای پوست را نمی‌توان نادیده گرفت. در اینجا نگاهی کوتاه به مهم‌ترین فواید عسل در درمان ترک پا انداخته‌ایم.

خواص ضد باکتریایی عسل: عسل یکی از ضد باکتری‌های طبیعی است که می‌تواند در درمان ترک پا کاربرد داشته باشد. بررسی‌هایی نشان داده‌اند که عسل به دلیل دارا بودن خواص ضد باکتریایی قوی، می‌تواند عفونت را کنترل کند و ترک پا را درمان کند.

خواص آنتی‌اکسیدانی عسل: عسل حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. درمان ترک پا با استفاده از عسل به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی می‌تواند به بهبود سریع ترک پا کمک کند. خواص آنتی‌اکسیدانی عسل می‌تواند به کاهش تجمع رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب به پوست می‌شوند، کمک کند.

خواص ضد التهابی عسل: ترک پا معمولاً با التهاب پوستی همراه است. عسل یکی از مواد طبیعی است که می‌تواند در درمان التهاب پوستی کاربرد داشته باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که مواد فعال موجود در عسل می‌توانند در بهبود التهاب پوستی و در نتیجه بهبود ترک پا تاثیرگذار باشند.

کمک به تسریع فرآیند بهبودی: علاوه بر اینکه عسل طبیعی در درمان ترک پا بسیار تاثیرگذار است، در عین حال به طور کلی در تسریع فرآیند بهبودی بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده است که عسل به دلیل دارا بودن ویژگی‌های ضدعفونی کننده، التیام بخش و ضد التهابی، بهبودی زخم‌ها و آسیب‌های پوستی را تسریع می‌کند. همچنین، عسل حاوی عناصر غذایی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به سلامتی پوست کمک می‌کنند و فرآیند بهبودی را تسریع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تاثیر عسل طبیعی در سلامت لثه و دندان

عسل؛ یک ضد عفونی کننده طبیعی

عسل طبیعی علاوه بر خواصی که در درمان ترک پا دارد، دارای خواص ضدعفونی کننده قوی است. این خواص مهم می‌تواند در پیشگیری و درمان عفونت‌های پوستی کمک کند. همچنین، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف عسل می‌تواند در کاهش باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ها مؤثر باشد.

 

چند روش استفاده از عسل برای درمان ترک پا

چند روش استفاده از عسل برای درمان ترک پا

توصیه می‌شود که از عسل طبیعی برای درمان ترک پا استفاده کنید. همچنین بهتر است تا قبل از استفاده، عسل را با یک مرطوب کننده طبیعی مانند روغن زیتون مخلوط کنید تا بهتر بر روی پوست جذب شود. همچنین، پیش از استفاده، پوست را کاملاً تمیز کنید و بعد از استفاده، پوست را با آب و صابون شستشو دهید.

برای درمان ترک پا با عسل، همچنین می‌توانید به شکل زیر عمل کنید:

تکرار این کار روزانه دوبار به مدت دو هفته می‌تواند به بهبودی ترک پا کمک کند.در نهایت، باید به یاد داشته باشید که در صورت عدم بهبودی و یا شدت وضعیت ترک پا، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین، در صورت وجود حساسیت به عسل، از استفاده از آن برای درمان ترک پا خودداری کنید.

یکی دیگر از روش‌های مراقبت از پا و درمان ترک پا با عسل اسکراب با آرد برنج و شستشو با عسل طبیعی است. برای این کار سه قاشق غذاخوری آرد برنج درشت را بردارید. حالا یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. این دو را با هم مخلوط کرده و روی پاشنه‌های ترک خورده بمالید.

از انگشتان خود برای لایه برداری ملایم این ناحیه استفاده کنید. سپس پا را با آب بشویید و پوست را مرطوب کنید. ترکیب این دو ماده باعث تسکین و ترمیم ترک ها می‌شود. در حالی که عسل یک مرطوب کننده عالی است، آرد برنج یک اسکراب طبیعی است که پوست را لایه برداری کرده و آن را نرم تر می‌کند. هفته‌ای یکبار از این کرم استفاده کنید و فراموش نکنید که هر روز یک مرطوب کننده غنی روی پاهای خود بزنید.

منابع: thehealthsite, webmd

دیدگاهتان را بنویسید