بیزی بی |مصرف عسل طبیعی خواص و فواید زیادی دارد که یکی از مهم‎‌ترین آن‌ها تاثیر شگفت‌انگیز در کاهش اضطراب و استرس است. یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به تعادل روانی و مبارزه با اضطراب، مصرف مرتب عسل در رژیم غذایی است.حتما از خود می‌پرسید که عسل چگونه برای اضطراب مفید است. بعد از مطالعه این مقاله از بیزی بی، به قدرت جادویی عسل ایمان خواهید آورد.

 

فواید عسل در کاهش اضطراب

فواید عسل در کاهش اضطراب

مردم از خواص درمانی عسل برای درمان بیماری‌های مختلف از گلودرد گرفته تا مشکلات آرتریت مزمن استفاده می‌کنند. اما فواید عسل به اینجا ختم نمی‌شود. خواص جادویی آن شما را از شر اضطراب و استرس رها کرده و به شما آرامش کامل می‌دهد. عسل برای اضطراب مفید است .همچنین یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی است که می‌توانید اضطراب و استرس را از بدن خود دور کنید. مطالعات نشان می‌دهد که عسل ممکن است فواید ضد افسردگی، ضد تشنج و ضد اضطراب داشته باشد. در برخی از مطالعات اشاره شده که مصرف عسل در پیشگیری از اختلالات حافظه موثر است.

 

علائم اضطراب

اضطراب یک مشکل بهداشتی بسیار رایج در هند است. از هر چهار هندی یک نفر تحت تأثیر مشکلات اضطرابی قرار می‌گیرد. اضطراب می‌تواند افراد را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. این اختلال اگر به درستی تشخیص داده نشود حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.علائم رایج اضطراب عبارتند از ترس دائمی از موقعیت‌ها یا چیزها، رفتارهای اجباری یا تکراری، افسردگی یا افکار خودکشی، مصرف بیش از حد الکل و مواد مخدر و …

 

مصرف دارو یا عسل؟

طبق گزارش موسسه ملی سلامت روان آمریکا، اختلالات اضطرابی سالانه حدود ۴۰ میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اضطراب منجر به علائم آزاردهنده‌ای می‌شود که می‌تواند در عملکرد شما اختلال ایجاد کند. اختلالاتی از جمله بی‌خوابی، از دست دادن اشتها، تحریک‌پذیری، نگرانی مداوم، عصبی بودن و دردهای غیرقابل توضیح.

در چنین شرایطی درمان‌های مرسوم، مانند روان‌درمانی و دارو، اغلب تسکین دهنده هستند. با این حال برخی به امید اجتناب از برخی عوارض جانبی منفی مرتبط با دارو، به درمان‌های جایگزین و جامع روی می‌آورند. پزشکان معتقدند که برخی از غذاها، مانند عسل، ممکن است دارای خواص تسکین دهنده اضطراب باشند.

 

فواید عسل برای درمان بی‌خوابی

عسل یک درمان رایج برای بی‌خوابی،به عنوان یکی از علائم اصلی اضطراب است. خدمات مشاوره دانشگاه کمبریج، خوردن نان با عسل یا نوشیدن چای گرم همراه با عسل را قبل از خواب برای کاهش اضطراب پیشنهاد می‌کند. مجله «فیزیولوژی و رفتار» در ژوئن ۲۰۰۹ توسط محققان دانشگاه Waikato در نیوزیلند، اثرات عسل، ساکارز یا رژیم‌های غذایی بدون قند را بر اضطراب و حافظه در موش‌های آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار داد.

یافته‌ها نشان داد که مصرف مداوم عسل تاثیر مثبتی بر کاهش اضطراب و بهبود حافظه دارد. عسل همچنین برای روده مفید است و فیبر پری بیوتیک را برای کمک به رشد باکتری‌های خوب روده ما (که در مجموع میکروبیوم نامیده می‌شود) فراهم می‌کند. اکنون محققان می‌دانند که بین سلامت روده و سلامت روان ما ارتباط وجود دارد. هر چه میکروبیوم سالم‌تر باشد، روده ما سالم‌تر، سلامت روان ما بهتر است.

 

بهترین روش‌های استفاده از عسل برای کاهش اضطراب

بهترین روش‌های استفاده از عسل برای کاهش اضطراب

بر اساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ انجام شد، عسل دارای خواص ضد اضطراب است. به این معنی که حاوی ترکیباتی (مانند فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی به نام کریزین و اسید گالیک) است که می‌توانند اضطراب را کاهش دهند. عسل همچنین دارای شاخص گلیسمی (GI) کمتری نسبت به قند معمولی است. به این معنی که باعث افزایش ناگهانی و سپس کاهش سطح گلوکز خون نمی‌شود. خوردن قند می‌تواند با تحریک ترشح انسولین برای مقابله با گلوکز اضافی، احساس اضطراب را تشدید کند. این موضوع می‌تواند منجر به احساس عصبی، بی قراری، خستگی و مه مغزی شود.

 

تاثیر عسل و نمک در کاهش اضطراب

قبل ازخواب کمی نمک به یک قاشق عسل اضافه کنید و میل کنید. مصرف این ترکیب به شما کمک می کند تا ذهنتان کاملا آرام شود. برای داشتن روحیه بهتر و زندگی شادتر توصیه می‌کنیم این کار را هر روز تکرار کنید.

 

فواید عسل و دارچین

فواید عسل و دارچین

مصرف ترکیب دارچین و عسل تاثیر زیادی در کاهش اضطراب دارد. دارچین مملو از منگنز است که عنصر مهمی برای عصب‌ها و بافت‌های پیوند دهنده محسوب می‌شود. عسل نیز به عنوان آرام‌کننده و تسکین دهنده اعصاب شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای  بهرمندی از فواید عسل در کاهش اضطراب هر شب نوشیدنی از ترکیب شیر و دارچین و عسل مصرف کنید. تنها کافی است تا نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس مخلوط را به یک لیوان شیر نسبتا گرم اضافه کنید و هر شب قبل از خواب آن را بنوشید.

بیشتر بخوانید:خواص درمانی عسل و دارچین

 

ترکیب لیمو وعسل برای کاهش اضطراب

ترکیب لیمو وعسل برای کاهش اضطراب

آب لیمو متابولیسم بدن را بالا می‌برد. چراکه منبع بسیار خوبی از ویتامین ث است. عسل نیز حاوی بسیاری از مواد معدنی ارزشمند است که به تبدیل اضطراب به سرخوشی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. شما می‌توانید سه ماده (آب لیمو، عسل و زنجبیل آسیاب شده) را در یک کاسه بریزید. سپس همه مواد را خوب با هم مخلوط کرده و مخلوطی یکدست درست کنید. این مخلوط را سه بار در روز مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

فواید عسل و بادام برای کاهش اضطراب

فواید عسل و بادام در کاهش اضطراب بسیار زیاد است. تنها کافیست تا ۵ تا ۱۰ عدد بادام را بردارید و ریز خرد کنید.

سپس بادام‌های ریز خرد شده را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. هر روز صبح یک قاشق و شب قبل از خواب یک قاشق از این ترکیب میل کنید.

شما می‌توانید عسل چهار مغز بیزی بی را از اینجا تهیه کنید

 

تاثیر ترکیب عسل و سیب در کاهش اضطراب

مصرف روزانه یک سیب به همراه عسل اضطراب را از بین می‌برد. این ترکیب را امتحان کنید تا اضطراب را بیرون از دروازه نگه دارید. مراحل زیر را دنبال کنید:

منابع: daburhoney| healthfully

دیدگاهتان را بنویسید