بیزی بی | عسل و لیمو هر دو مواد طبیعی محبوبی هستند که در محصولات زیبایی و سلامتی مختلف یافت می‌شوند. اما آیا استفاده از آن‌ها برای صورت شما بی خطر است؟ برخی از مواد اولیه زیبایی جهان در آزمایشگاه ساخته نمی‌شوند. آن‌ها در طبیعت، در گیاهان، میوه‌ها و…. یافت می‌شوند. بسیاری از مواد طبیعی سرشار از خواص درمانی هستند. اما حتی مواد طبیعی نیز می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند. فقط به این دلیل که چیزی طبیعی است به این معنی نیست که نمی‌تواند به شما آسیب برساند. در این مقاله از بیزی بی به بررسی ترکیب عسل و لیمو و تاثیر آن بر روی پوست صورت پرداخته‌ایم.

 

فواید استفاده از عسل روی صورت

فواید استفاده از عسل روی صورت

فرهنگ‌های سراسر جهان هزاران سال است که از عسل بر روی پوست خود استفاده می‌کنند. طبق تحقیقات انجام شده،این ماده طبیعی دارای خواص زیادی است که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

انواع مختلفی از عسل وجود دارد که می‌توانید برای تهیه ماسک عسل و یا حتی عسل و لیمو از آن استفاده کنید. برخی از بهترین گزینه‌ها برای پوست شما عبارتند از:

بیشتر بخوانید: ۵ حقیقت جالب در مورد عسل مانوکا

معایب استفاده از عسل در ترکیب عسل و لیمو

اگرچه استفاده از عسل معمولا برای صورت بی خطر است، اما برخی از افراد ممکن است به آن یا اجزای آن حساسیت داشته باشند. در صورت داشتن آلرژی شناخته شده به گرده گل یا کرفس، ممکن است احتمال بروز واکنش به عسل بیشتر باشد. بنابراین اگر به عسل حساسیت دارید، به هیچ وجه از هیچ نوع ماسک ترکیبی با عسل، از جمله ماسک عسل و لیمو استفاده نکنید.

اگر در مورد حساسیت خود به عسل مطمئن نیستید، ممکن است بخواهید قبل از استفاده از عسل روی صورت خود یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید. برای انجام پچ تست مراحل زیر را دنبال کنید:

 

فواید استفاده از لیمو در ترکیب ماسک عسل و لیمو

فواید استفاده از لیمو در ترکیب ماسک عسل و لیمو

قبل از پرداختن به فواید احتمالی استفاده از لیمو برای پوست و حتی ترکیب ماسک عسل و لیمو، مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که لیمو حاوی اسیدهای میوه طبیعی است که می‌تواند پوست شما را تحریک کند یا بسوزاند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست در مورد استفاده از لیمو بر روی صورت محتاط هستند و برخی معتقدند که معایب مصرف خالص آن بیشتر از فوایدش است.

طبق تحقیقات، آب لیمو دارای خواص زیر است:

مضررات احتمالی لیمو در ماسک عسل و لیمو

لیمو دارای pH بسیار پایینی است که آن را بسیار اسیدی می‌کند. استفاده از آن بر روی پوست می‌تواند عوارض جانبی متعددی ایجاد کند. برخی از عوارض جانبی احتمالی شامل موارد زیر است:

اگر پوست حساسی دارید، متخصصان مراقبت از پوست توصیه می‌کنند از لیمو برای پوست خود، به خصوص روی صورت خود و حتی در قالب ماسک‌هایی چون عسل و لیمو استفاده نکنید. برخی از مواد طبیعی که ممکن است گزینه ایمن‌تری نسبت به لیمو برای پوست شما باشند عبارتند از:

اگر مطمئن نیستید که پوست شما به اسیدیته لیمو چه واکنشی نشان می‌دهد، ممکن است بخواهید قبل از استفاده از آن یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید. برای انجام پچ تست، همان مراحلی را که در بالا برای تست پچ عسل ذکر شد، دنبال کنید.

 

استفاده از ترکیب عسل و لیمو برای صورت

بیشتر بخوانید: ۳ روش درمان خانگی استفاده از عسل برای ترک پا

دستور العمل ماسک صورت عسل و لیمو

دستور العمل ماسک صورت عسل و لیمو

اگر پوست چربی دارید، مواد موجود در ماسک عسل و لیمو ممکن است به جذب چربی اضافی و سفت شدن منافذ کمک کند.

مواد لازم

روش تهیه ماسک عسل و لیمو

برای تهیه ماسک عسل و لیمو مواد را با هم در یک کاسه ترکیب کنید و ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید. زمانی که اجزای آن کف آلود هستند، متوجه خواهید شد که به اندازه کافی مخلوط شده است. از انگشتان خود یا یک برس کوچک و تمیز استفاده کنید تا مخلوط را روی صورت تازه شسته شده خود بمالید. از ماسک در ناحیه دور چشم استفاده نکنید.

تا حد امکان مخلوط غلیظ را بدون اینکه اجازه دهید چکه کند روی صورت بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خشک شود. اگر احساس کردید ماسک روی پوست شما خشک و سفت شده است، زودتر آن را بردارید. پوست خود را با آب گرم یا با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب بشویید. صورت خود را خشک کنید. یک مرطوب کننده سبک بزنید.

 

پیشنهادات دیگر

دستور العمل ماسک صورت عسل و لیمو

ماسک برای پوست های مستعد آکنه: یک قاشق چای‌خوری آب لیمو،یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند.

ماسک برای هایپرپیگمانتاسیون: یک قاشق چای‌خوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری ماست ساده و یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با هم مخلوط کنید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند.

ماسک برای کاهش التهاب و قرمزی پوست: دو قاشق غذاخوری عسل، آب یک تکه لیمو و یک قاشق چای‌خوری دارچین را با هم مخلوط کنید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند.

منبع: healthline

دیدگاهتان را بنویسید