در این مقاله یک ماسک نرم کننده مو با عسل، آموزش داده می شود

چگونه مو های نرم داشته باشیم؟

نرم کننده مو با عسل
ماسک نرم کننده مو با عسل

نگهداری و مراقبت از مو کار ساده‌ای نیست. بسیاری از ما، مخصوصاً خانم‌ها، به طور مداوم موهایمان را رنگ و دکلره می‌کنیم. مو در اثر رنگ کردن و مراقبت نادرست خشک و ضعیف می‌شود.

من معتقد هستم که داشتن مو، پوست و ناخن‌های سالم عمدتاً به خوردن مواد غذایی خوب و نوشیدن مقدار آب کافی بستگی دارد. اما برای داشتن موهایی نرم، لطیف و درخشان کارهای دیگری نیز می‌توان انجام داد. یکی از آنها استفاده از یک ماسک مو و نرم‌کننده قوی و کاملاً طبیعی است.

می‌دانم که تعداد زیادی از ما هنگام استحمام از نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های موی موجود در بازار استفاده می‌کنیم. این ماسک‌ها بسیار تاثیرگذارند اما بهتر نیست به جای مواد شیمیایی از مواد طبیعی برای زیباسازی موهایمان استفاده کنیم؟

دستورها و فرمول‌های زیادی برای تهیه ماسک مو وجود دارند اما این ترکیب یکی از بهترین‌هاست. چون نه تنها موها را نرم و درخشان می‌کند، بلکه مواد اولیه آن را می‌توان به راحتی تهیه کرد.

طرز تهیه نرم کننده مو با عسل

برای تهیه ماسک نرم کننده مو با عسل به مواد زیر احتیاج داریم

ماسک نرم کننده مو با عسل و روغن زیتون و آواکادو
ماسک نرم کننده مو با عسل و روغن زیتون و آواکادو

چربی و روغن مفید موجود در آواکادو به ترمیم موهای خشک، نازک یا آسیب‌دیده کمک می‌کند. از سوی دیگر، روغن زیتون به شدت آبرسان است، و از موهای شما در برابر آسیب محافظت می‌کند. به خصوص اگر شما دوست دارید همیشه موهایتان را سشوار بکشید، این روغن به جلوگیری از آسیب به موهایتان کمک می‌کند.

و اما عسل! عسل سرشار از ویتامین‌های تقویت‌کننده پوست سر و مو است. به علاوه، مانند یک روکش روی تارهای مو می‌نشیند و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

شما می‌توانید چند قطره روغن اسطوخودوس نیز به این ترکیب اضافه کنید. اسطوخودوس برای پوست سر مفید است و شوره سر و خارش پوست سر را از بین می‌برد. عطر فوق‌العاده‌ای نیز دارد.

عسل و اسطوخودوس
عسل و اسطوخودوس

اگر می‌خواهید این ماسک مو حداکثر آبرسانی به مو را انجام دهد، کلیدش گرما است. می‌توانید ماسک را روی موهای نم‌دار ماساژ دهید، آن را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و سپس با سشوار کمی گرم کنید. یا حتی می‌توانید در زیر نور خورشید بنشینید تا گرما به موهایتان برسد. حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می‌خواهد تا تاثیر شگفت‌انگیز خود را بگذارد. سپس موها را آبکشی کنید و با شامپو بشویید.

اگر ریشه موهایتان معمولاً چرب است، روی حدود دو سانتی‌متر از ریشه موهایتان ماسک نزنید. اگر کل موهایتان خشک است، ماسک را روی کل مو، به خصوص ساقه مو، پخش کنید.

اگر موهایتان زیاد به نرم‌کننده نیاز ندارد، می‌توانید این کار را یکبار در ماه انجام بدهید اما اگر موهای خشک و آسیب‌دیده‌ای دارید، هر چند هفته یکبار از ماسک مو استفاده کنید. توجه کنید که اگر موهای شما به طور طبیعی نازک و نرم است، نیازی به این ماسک ندارید. اما این ماسک مو را حتماً برای افرادی با موهای ضخیم و فر پیشنهاد می‌کنم.

عسل پیشنهادی

برای تهیه ماسک نرم کننده مو، عسل کنار را پیشنهاد میکنیم چون دارای خواص فوق العاده عالی برای تقویت پوست و مو است.

برای خرید عسل کنار بیزی بی اینجا بروید

خرید عسل کنار بیزی بی

برای اطلاع سریعتر از تخفیف ها و برخورداری از آموزشهای تصویری ما، لطفا پیج اینستاگرام بیزی بی را دنبال کنید

اینستاگرام عسل بیزی بی

مراجع

https://wholefully.com/avocado-deep-conditioning-hair-mask/

دیدگاهتان را بنویسید