بیزی بی | کتاب معجزه عسل؛ نکات عملی برای سلامت، تغذیه و زیبایی (The miracle of honey: practical tips for health home and beauty) اثر  «پنی استن وی» از جمله کتاب‌های خواندنی در مورد عسل، انواع آن، خواص و فواید عسل و نحوه استفاده از این ماده طبیعی است.  در این مقاله از بیزی بی به بررسی این کتاب پرداخته‌ایم.

 

درباره کتاب معجزه عسل

کتاب معجزه عسل شما را با تاریخچه، تولید، ترکیبات، انواع و خواص درمانی عسل آشنا می‌کند. نویسنده کتاب با بیانی رسا و جذاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از این معجزه ی بی‌همتای دنیای خوراکی‌ها برای بهبود سلامتی، تقویت سیستم ایمنی، درمان زخم ها و سوختگی ها، زیبایی پوست و مو، تهیه غذاهای خوشمزه و خلاقانه و حتی افزایش عشق و شادابی در زندگی استفاده کنید.

 

نگاهی به فصول کتاب معجزه عسل

نگاهی به فصول کتاب معجزه عسل

کتاب معجزه عسل از شش فصل تشکیل شده است که در هر فصل اطلاعات جالبی به خواننده کتاب داده می‌شود. در اینجا نگاهی مختصر به این فصل‌ها انداخته‌ایم.

 

 فصل اول کتاب معجزه عسل؛ زنبور و عسل

نویسنده کتاب معجزه عسل در این فصل، نحوه تولید عسل توسط زنبور عسل، نقش زنبور عسل در گرده افشانی و حفظ تعادل طبیعت، روش‌های جمع‌آوری و فرآوری عسل و نحوه نگهداری و خرید عسل را بررسی می‌کند. در این فصل از کتاب اطلاعات جالبی در مورد اینکه هر زنبور عسل چه کاری انجام می‌دهد و زنبورهای کارگر چه می‌کنند هم به خواننده کتاب داده می‌شود. نویسنده در عین حال به طور تخصصی در مورد بحث سوء تغذیه در زنبورهای عسل و استرس در زنبورها صحبت می‌کند.

 

فصل دوم کتاب معجزه عسل؛ در عسل چه چیزهایی یافت می‌شود؟

در این فصل، نویسنده کتاب، خواص شگفت انگیز عسل را شرح می دهد. عسل حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، پروبیوتیک‌ها، قندهای سالم و داروهای گیاهی است که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچ، ضد التهاب، ضد سرطان، ضد آلرژی و ضد استرس است که باعث مقاومت بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. در این فصل از کتاب معجزه عسل، نویسنده به طور مفصل اطلاعاتی را در مورد آفت‌کش‌ها نیز در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

 

فصل سوم کتاب معجزه عسل؛ انتخاب عسل و مصرف آن

فصل سوم کتاب معجزه عسل؛ انتخاب عسل و مصرف آن

در این فصل، در مورد نحوه استفاده از عسل برای درمان و پیشگیری از برخی از شایع‌ترین مشکلات سلامت صحبت می‌شود. برخی از این مشکلات عبارتند از: سرفه و سرماخوردگی، گوش درد، گلودرد، تب، سینوزیت، آسم، مشکلات دستگاه گوارش، دستگاه قلب و عروق، دستگاه تناسلی، دستگاه ادراری، دستگاه عصبی، استخوان و مفاصل، پوست و مو و … .

نویسنده کتاب معجزه عسل همچنین در این فصل از کتاب به طور مفصل در مورد تمامی محصولات عسل صحبت می‌‌کند. پنی استن وی در این بخش از کتاب اصلاعات جالبی در مورد رنگ، قوام، شفافیت و انواع عسل در اختیار خواننده قرار می‌دهد. او همچنین به عسل‌های تک گله و ترکیبی اشاره کرده و در مورد ذخیره سازی و انتخاب عسل طبیعی توضیح می‌دهد.

 

فصل چهارم کتاب معجزه عسل؛ درمان‌های طبیعی

نویسنده کتاب معجزه عسل در این قسمت از کتاب به زمان استفاده از عسل اشاره می‌کند. اینکه می‌توان با این ماده طبیعی، یک نوشیدنی جذاب قبل از خواب تهیه کرد. پنی استن وی همچنین در این فصل به برخی از عوارض سوء عسل هم اشاره کرده است. در این فصل از کتاب معجزه عسل، نویسنده همچنین به انواع درمان‌های طبیعی با عسل اشاره می‌کند. درمان‌هایی چون : شب ادراری کودکان، سرطان، زخم‌های دهان، ریزش مو، عفونت‌های قارچی، کلسترول بالا و…..

 

فصل پنجم کتاب معجزه عسل؛ عوامل کمک کننده به زیبایی

در این فصل، نویسنده نحوه استفاده از عسل برای بهبود ظاهر پوست و مو را آموزش می‌دهد. عسل به عنوان  پاک‌کننده، لایه بردار، ماسک، لوسیون، کرم، صابون و … قابل استفاده است. عسل همچنین به پاک کردن جوش‌ها و لک های پوست کمک می‌کند. برای مو هم می‌توانید از عسل به عنوان شامپو، نرم‌کننده یا روغن حالت دهنده استفاده کنید.

 

فصل ششم کتاب معجزه عسل؛ دستور غذاها

این فصل از کتاب معجزه عسل، یکی از جذاب‌ترین فصل‌ها محسوب می‌شود. نویسنده در فصل پایانی کتاب شمار زیادی منوی پخت غذا در اختیار خوانندگان کتاب قرار می‌دهد. در این بخش به شمار زیادی از پیش غذاهای اشتهاآور که با عسل طبیعی تهیه می‌شوند، اشاره شده است. همچنین به طرز تهیه سوپ چغندر با عسل و روش تهیه انواع سس‌های جذاب نیز اشاره شده است.

 

درباره پنی استن وی، نویسنده کتاب معجره عسل

درباره پنی استن وی، نویسنده کتاب معجره عسل

دکتر پنی استن وی (Penny Stanway) نویسنده کتاب معجزه عسل، یک پزشک، نویسنده و نقاش انگلیسی است. او در زمینه های مراقبت از کودک، شیردهی و آشپزی کتاب های زیادی نوشته است.  همچنین عضو هیئت مشاور حرفه ای سازمان بین المللی La Leche League است که در زمینه اطلاع رسانی و حمایت از شیردهی فعالیت می‌کند. او در یک قایق خانه روی رودخانه تمز در لندن و در خانه ای با چشم انداز اقیانوس اطلس و خلیج بانتری در غرب ایرلند زندگی می‌کند.

اولین کتاب پنی استن وی با عنوان «انجیل شیردهی» شناخته می‌شود. کتاب با شور و شوق نوشته شده است و با توجه به تجربه های مادران و آخرین نتایج تحقیقات، اطلاعات مفیدی را در مورد فواید شیردهی برای مادر و کودک ارائه می‌دهد.جالب اینجاست که این کتاب ۳۶ سال است که چاپ می‌شود و به روز نگه داشته می‌شود.

دکتر پنی استن وی همچنین نویسنده سری کتاب‌های معجزه( MIRACLE) است که در آن‌ها به بررسی خواص شگفت انگیز مواد غذایی رایج مانند عسل، سیر، سرکه، لبنیات و … پرداخته است. او در هر کتاب، علاوه بر توضیحات علمی، دستور تهیه چند غذای خوشمزه با استفاده از ماده مورد نظر را نیز آورده است. نویسنده کتاب معجزه عسل علاقه مند به نقاشی نیز هست و چندین کتاب در مورد هنر و خلاقیت نوشته است.

 

سخن پایانی

کتاب معجره عسل

کتاب معجزه عسل به قلم پنی استن وی از جمله کتاب‌های خواندنی و مفید در زمینه عسل است. این کتاب اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. شما می‌توانید ترجمه فارسی این کتاب منتشر شده توسط  انتشارات نسل نواندیش را هم به راحتی از سایت‌های فروش آنلاین کتاب و یا کتاب فروشی‌ها تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید