بیزی بی | آیا از عسل می‌توان برای درمان رفلاکس اسید معده استفاده کرد؟ اگر پس از خوردن غذا، برگشت اسید معده به مری خود را تجربه کرده‌اید، ممکن است رفلاکس اسید معده داشته باشید. حدود ۲۰ درصد از آمریکایی‎ها به طور منظم دچار علائم رفلاکس معده می‌شوند. برخی از افراد برای تسکین علائم رفلاکس معده به داروهای طبیعی و درمان‌های خانگی چون مصرف عسل روی می‌آورند. در این مقاله از بیزی بی، به نقش عسل در درمان رفلاکس اسید معده پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: خواص عسل برای زنان؛ ۱۰ نکته باورنکردنی

فواید عسل طبیعی در بهبود رفلاکس اسید معده

فواید عسل طبیعی در بهبود رفلاکس اسید معده

از عسل هزاران سال است که در طب آیورودا برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله رفلاکس اسید معده استفاده می‌شود. برخی تحقیقات و شواهد نشان می‌دهد که عسل ممکن است درد و التهاب گلو را تسکین دهد و علائم رفلاکس اسید را کاهش دهد.

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است. برخی از انواع عسل به اندازه میوه‌ها و سبزیجات آنتی‌اکسیدان دارند. عسل طبیعی همچنین حاوی پراکسید هیدروژن طبیعی است. پراکسید هیدروژن در درمان زخم‌ها موثر است. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است.

عسل در طول تاریخ همواره مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. فواید دقیق آن به نوع عسل مورد استفاده بستگی دارد. عسل خام و غیر پاستوریزه بیشترین فواید، مواد مغذی و آنزیم‌ها را برای سلامتی دارد.

آنتی اکسیدان موجود در عسل طبیعی می‌تواند از بدن در مقابل آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به روند پیری کمک کنند. آن‌ها همچنین ممکن است منجر به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان شوند. آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی هم کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین دمنوش ها برای ترکیب با عسل طبیعی

رفع مشکلات گوارشی با مصرف عسل طبیعی

عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است. عسل خام نه تنها می‌تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد، بلکه حاوی یک ضد عفونی کننده طبیعی است.  عسل ماکونا درجه پزشکی به عنوان موثرترین عسل برای درمان زخم‌ها در نظر گرفته می‌شود. این عسل ممکن است در کنار پراکسید هیدروژن طبیعی خود، دارای خواص ضد باکتری دیگری نیز باشد. عسل همچنین ممکن است به مشکلات گوارشی مانند اسهال و زخم معده کمک کند.

 

آنچه تحقیقات در مورد نقش عسل در درمان رفلاکس اسید معده می‌گویند

عسل ممکن است به چندین روش برای کمک به علائم رفلاکس اسید معده تاثیرگذار باشد. در مقاله‌ای که توسط Indian Journal of Medical Research Source منتشر شده است به چندین مزیت کلیدی عسل در درمان رفلاکس اسید معده اشاره می‌کند:

با تمام این اوصاف تحقیقات رسمی بیشتری برای ارزیابی اثربخشی واقعی عسل به عنوان روش درمانی رفلاکس معده لازم است.

 

نحوه استفاده از عسل برای درمان رفلاکس اسید معده

نحوه استفاده از عسل برای درمان رفلاکس اسید معده

محققان در یک بررسی بالینی که توسط British Medical JournalTrusted Source، منتشر شد، اعلام کردند که طبیعت چسبناک عسل ممکن است به کاهش اسیدها در معده کمک کند. در نمونه آزمایشی تیم تحقیقاتی پس از مصرف پنج میلی لیتر (حدود یک قاشق چای‌خوری) عسل ساده، علائم سوزش سر دل تسکین یافت.

اگر نمی‌خواهید یک قاشق چای‌خوری عسل را برای التیام رفلاکس اسید معده به تنهایی مصرف کنید، می‌توانید آن را با یک لیوان آب گرم یا چای مخلوط کنید. نوشیدن یک لیوان شیر یا خوردن مقداری ماست نیز ممکن است اثر آرام بخشی داشته باشد.

 

هشدارها زمان استفاده از عسل برای درمان خانگی رفلاکس اسید معده

بهتر است پیش از استفاده از عسل برای درمان خانگی رفلاکس اسید معده، درمورد آن بیشتر بدانید. عسل ممکن است بر سطح قند خون تأثیر بگذارد. اگر دیابت دارید، قند خون پایین دارید یا از داروهایی استفاده می‌کنید که بر قند خون تأثیر می‌گذارند، قبل از امتحان این درمان خانگی از پزشک خود سوال کنید. همچنین در صورت مصرف دارو، بارداری یا شیردهی، باید از پزشک خود در مورد مصرف عسل سوال کنید. عسل نباید به نوزادان کمتر از ۱۲ ماه داده شود.

اگر به عسل حساسیت دارید، نباید این درمان خانگی را امتحان کنید. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی غیرمعمول، باید مصرف را قطع کرده و به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

شما می‌توانید عسل طبیعی بیزی بی را از اینجا تهیه کنید

سایر گزینه‌ها برای درمان رفلاکس اسید معده

سایر گزینه‌ها برای درمان رفلاکس اسید معده

بجز درمان خانگی رفلاکس اسید معده می‌توانید ازداروهای بدون نسخه (OTC) که در اکثر داروخانه‌ها موجود است، استفاده کنید.

آنتی اسیدها می‌توانند به خنثی کردن اسیدهای معده برای تسکین سریع درد کمک کنند. مسدودکننده‌های H2، مانند سایمتیدین (تاگامت) و فاموتیدین (پپسید)، می‌توانند میزان اسید تولیدی معده را کاهش دهند. مهارکننده‌های پمپ پروتون، مانند امپرازول (پریلوسک) نیز اسید معده را کاهش می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند به بهبود وضعیت مری در بدن نیز کمک کنند.

اگر علائم شما ادامه داشت، پزشک ممکن است نسخه‌های قوی‌تری از این داروها را برایتان تجویز کند. این داروها بسته به علائم و نشانه‌های شما ممکن است به تنهایی یا با هم استفاده شوند. برای شدیدترین موارد، پزشک ممکن است یک داروی تقویت کننده مری مانند باکلوفن را پیشنهاد کند. این دارو ممکن است دفعات شل شدن اسفنکتر شما را کاهش دهد و به اسید اجازه دهد تا به سمت بالا جریان یابد. باکلوفن عوارض جانبی قابل توجهی از جمله خستگی و گیجی دارد.اما دربرخی موارد نادر نیز ممکن است جراحی برای تقویت اسفنکتر مری ضروری باشد.

 

نکات مهم زمان استفاده از عسل برای رفلاکس اسید معده

نکات مهم زمان استفاده از عسل برای رفلاکس اسید معده

اگرچه تحقیقات در مورد عسل و رفلاکس اسید معده محدود است، اما این کار هنوز به عنوان یک روش ایمن و موثر برای درمان رفلاکس اسید در نظر گرفته می‌شود. اگر تصمیم دارید عسل را امتحان کنید، به یاد داشته باشید:

منبع: healthline

دیدگاهتان را بنویسید