در این مقاله به بررسی تاثیر عسل در درمان بیماری های لثه و دندان های حساس پرداخته می شود

عسل در درمان بیماری های لثه و دندان های حساس

تاثیر عسل در درمان بیماریهای لثه و دندان‌های حساس
کارایی عسل در درمان بیماری های لثه و دندان های حساس

تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی دارید بستنی موردعلاقه‌تان را میل می‌کنید، یکدفعه دندانتان درد بگیرد یا احساس ناراحتی کنید؟ این نشان می‌دهد که دندان‌های شما حساس شده‌اند.

علاوه بر داروهای موجود، برخی از مواد خوراکی می‌توانند از حساسیت دندان شما بکاهند؛ برای مثال میخک، روغن نارگیل، پیاز، سیر، ماست، آب‌نمک و غیره. از بین تمام این درمان‌های خانگی مؤثر عسل بهترین گزینه است. در ادامه خواهید دید که با عسل می‌توان چه اکسیرهای شگفت‌آوری را برای حساسیت دندان، دندان‌درد و بیماری‌های لثه تهیه کرد.

علل حساسیت دندان

چگونه عسل به کاهش حساسیت دندان کمک می‌کند؟

عسل دارای خواص ضدباکتریایی متنوعی است که به توقف رشد باکتری در دهان کمک می‌کند. به علاوه، عسل دارای پروکسید هیدروژن است که به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده برای درد ناشی از حساسیت عمل می‌کند.

همچنین جلوی عفونت در دهان را می‌گیرد. طبق یافته‌های دانشگاه وایکاتو در نیوزلند، عسل نه تنها رشد باکتری پلاک دندان (لایه نازک حاوی میلیون‌ها باکتری که به دندان می‌چسبد) را متوقف می‌کند، بلکه مقدار اسید تولید شده را کاهش می‌دهد و در نتیجه باکتری نمی‌تواند دکستران را، که یکی از اجزای پلاک دندان است، تولید کند.

عسل در درمان بیماری های لثه و دندان های حساس

نحوه مصرف عسل در درمان بیماریهای لثه و دندان های حساس

یکی از بهترین روش‌های مبارزه با حساسیت دندان و دندان‌درد ترکیب یک قاشق چایخوری دارچین و پنج قاشق چایخوری عسل است. کافی است مقدار کمی از این ترکیب را به دندانتان بمالید.

این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید تا زمانیکه درد از بین برود.

دارچین و عسل در درمان بیماری های لثه و دندان های حساس

عسل در درمان بیماری‌های لثه

علاوه بر موارد فوق، عسل یک ماده مفید در درمان بیماری‌های لثه از جمله التهاب لثه، خونریزی و تحلیل لثه به شمار می‌رود. التهاب لثه بسیار شایع است و حدود ۹۵% از افراد بزرگسال حداقل یکبار در زندگی خود نوعی از این بیماری را تجربه می‌کنند.

علت التهاب لثه یک باکتری است که در حفره دهان زندگی می‌کند، بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از التهاب لثه از بین بردن این باکتری است!

وقتی عسل را در آب حل می‌کنید، یک آنزیم در عسل، به نام گلوکز اکسیداز، پروکسید هیدروژن (ضدعفونی‌کننده) تولید می‌کند. تولید این ماده دلیل اصلی فعالیت ضدمیکروبی عسل است.

عسل با باکتری مبارزه کرده و مقدار اسید تولید شده را کاهش می‌دهد. پس از آن باکتری دیگر نمی‌تواند دکستران تولید کند و پلاک دندان که حاوی مقدار زیادی باکتری است، ایجاد نمی‌شود.

عسل از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند

دکستران یک پلی‌ساکارید است که آن را باکتری تولید می‌کند تا بتواند به دندان بچسبد. تحقیقات نشان داده است که عسل می‌تواند به جلوگیری از ایجاد حفره‌های دهان کمک کند زیرا خاصیت ضدمیکروبی دارد.

شما می‌توانید عسل را به طور مستقیم روی محل التهاب یا عفونت در دهان بگذارید. خواص ضدباکتریایی عسل بر فعالیت باکتری‌های بد تاثیر می‌گذارد.

عسل پیشنهادی

ما به شما عسل گشنیز را پیشنهاد می کنیم چون دارای خواص فوق العاده عالی برای تقویت لثه است. همچنین عسل زول به علت خواص ضد التهابی بسیار قوی در درمان التهاب لثه بسیار موثر است.

خرید عسل زول

عسل زول

خرید عسل گشنیز

عسل گشنیز

برای اطلاع سریعتر از تخفیف ها و بهره گیری از آموزشهای تصویری ما لطفا پیج اینستاگرام بیزی بی را دنبال کنید

اینستاگرام عسل بیزی بی

مراجع

موارد ارایه شده در مقاله عسل در درمان بیماری های لثه و دندان های حساس از منابع زیر ترجه شده اند.

https://mypenndentist.org/2017/02/27/health-benefits-of-honey/

https://www.ndtv.com/food/healing-secrets-honey-can-be-used-for-sensitive-teeth-and-toothache-1954214\

دیدگاهتان را بنویسید