بیزی بی| تحقیقات نشان داده است که ترکیب عسل و دارچین بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کند. به گفته دانشمندان، عسل یک داروی بسیار مؤثر برای تمام بیماری‌هاست و هیچ عارضه جانبی ندارد.

درمان آکنه با عسل و دارچین

با اینکه عسل شیرین است اما اگر به مقدار مناسب مصرف شود، حتی به بیماران دیابتی نیز آسیبی نمی‌رساند. دانشمندان غربی با تحقیق روی عسل به یافته‌های زیر درباره خواص درمانی آن رسیده اند:

خواص عسل و دارچین برای بیماری‌های قلبی

مقداری عسل را با پودر دارچین ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، آن را به جای مربا روی نان بمالید و برای صبحانه میل کنید. این کار کلسترول را کاهش داده و فرد را از خطر سکته قلبی نجات می‌دهد. به علاوه، حتی اگر شما قبلاً سکته قلبی کرده باشید، عسل ضربان قلب را تقویت می‌کند. در آمریکا و کانادا، بسیاری از رای مراکز درمانی بیماران را از این طریق درمان کرده‌اند و دریافته‌اند که با افزایش سن، عروق و رگ‌ها انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند و مسدود می‌شوند؛ عسل و دارچین می‌تواند عروق و رگ‌ها را احیا کند.

خواص عسل و دارچین در درمان آرتروز

بیماران مبتلا به آرتروز می‌توانند یک فنجان آب ولرم را با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنند. با مصرف روزانه آن حتی آرتروزهای مزمن نیز می‌توانند درمان شوند. در تحقیقات اخیر در دانشگاه کوپنهاگن به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی پزشکان ترکیبی از یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را قبل از صبحانه به بیماران دادند، ظرف یک هفته (از بین ۲۰۰ بیمار) درد ۷۳ بیمار کاملا! از بین رفت و ظرف یک ماه، اکثر بیمارانی که به دلیل آرتروز نمی‌توانستند راه بروند یا حرکت کنند، اکنون می‌توانند بدون درد راه بروند.

عفونت‌های مثانه

دو قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک قاشق چایخوری عسل در یک لیوان آب ولرم حل کرده و میل کنید. این نوشیدنی میکروب‌های موجود در مثانه را از بین می‌برد.

کلسترول

دو قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق چایخوری پودر دارچین را در ۴۵۰ گرم دم‌کرده چای بریزید و به بیمار مبتلا به کلسترول بدهید. این کار ظرف دو ساعت میزان کلسترول در بدن را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد. همانطور که برای بیماران مبتلا به آرتروز اشاره شد، با مصرف این نوشیدنی سه بار در روز هر نوع کلسترول مزمنی درمان می‌شود.

سرماخوردگی

در سرماخوردگی‌های متوسط تا شدید، افراد باید یک قاشق غذاخوری عسل ولرم را با ۱/۴ قاشق پودر دارچین ترکیب کرده و سه بار در روز مصرف کنند. این ترکیب می‌تواند اکثر سرماخوردگی‌ها و سرفه‌ها را درمان و سینوس‌ها را پاک کند. طعم فوق‌العاده‌ای نیز دارد!

معده‌درد

مصرف عسل به همراه پودر دارچین معده‌درد را درمان کرده و گفته می‌شود که زخم معده را نیز ریشه‌کن می‌کند.

درمان زخم معده

عسل و دارچین از بین برنده گاز معده

طبق تحقیقات انجام شده در هند و ژاپن، مشخص شد که وقتی عسل را همراه با پودر دارچین مصرف کنید، گازهای معده از بین می‌روند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل و دارچین

مصرف روزانه عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و از بدن در برابر حمله باکتری و ویروس جلوگیری خواهد کرد. دانشمندان دریافته‌اند که مقدار ویتامین‌های متعدد و آهن در عسل بسیار زیاد است. مصرف مداوم عسل گلبول‌های سفید خود را تقویت می‌کند تا بتوانند با بیماری‌های باکتریایی و ویروسی مبارزه کنند.

هضم غذا

اگر پودر دارچین را روی دو قاشق غذاخوری عسل بپاشید و قبل از غذا میل کنید، میزان اسیدیه کاهش می‌یابد و معده می‌تواند حتی سنگین‌ترین غذاها را هضم کند.

آنفولانزا

یکی از دانشمندان در اسپانیا ثابت کرده است که عسل حاوی یک ماده طبیعی است که میکروب‌های آنفولانزا را از بین می‌برد.

افزایش طول عمر با عسل و دارچین

نوشیدن مداوم چای همراه با عسل و پودر دارچین از پیری جلوگیری می‌کند. با چهار قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و سه فنجان آب جوشیده این نوشیدنی را تهیه کنید. سه تا چهار بار در روز و هر بار یک چهارم فنجان را میل کنید. با این کار پوست تازه و نرم می‌ماند.

درمان گلودرد

هر وقت احساس کردید که گلویتان درد می‌کند یا می‌سوزد، یک قاشق غذاخوری عسل بردارید و کم کم میل کنید. هر سه ساعت یکبار این کار را تکرار کنید تا زمانیکه گلودرد شما خوب شود.

درمان گلودرد با عسل و دارچین

از بین بردن جوش‌ها با عسل و دارچین

سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را به حالت خمیر در بیاورید. این خمیر را قبل از خواب روی جوش‌ها قرار دهید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید. اگ هر روز این کار را تکرار کنید، بعد از دو هفته تمام جوش‌ها از بین می‌روند.

عفونت‌های پوستی

عسل و پودر دارچین را به مقدار مساوی روی قسمت‌های مورد نظر قرار دهید. با این کار اگزما، عفونت قارچی و تمام انواع عفونت‌های پوستی درمان می‌شوند.

کاهش وزن

هر روز صبح نیم ساعت قبل از صبحانه و با معده خالی، و شب‌ها قبل از خواب، یک فنجان آب جوشیده که در آن عسل و پودر دارچین ریخته شده است، بنوشید. به مرور زمان، با انجام این کار وزن شما کاهش می‌یابد. به علاوه این نوشیدنی اجازه نمی‌دهد چربی در بدنتان جمع شود حتی اگر غذاهایی با کالری بالا مصرف کنید.

درمان سرطان با عسل و دارچین

تحقیقات اخیر در ژاپن و استرالیا نشان داده است که سرطان پیشرفته معده و استخوان به خوبی قابل درمان است. بیماران مبتلا به این نوع سرطان‌ها باید هر روز یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کرده و سه بار در روز و به مدت یک ماه آن را مصرف کنند.

خستگی و ضعف

طبق تحقیقات اخیر، مقدار قند موجود در عسل بیشتر از اینکه مضر باشد، برای تقویت بدن مفید است. دکتر میلتون که این تحقیق را انجام داده است، می‌گوید مصرف روزانه نصف قاشق غذاخوری عسل حل شده در یک لیوان آب همراه با مقداری پودر دارچین در آن صبح‌ها و بعد از ظهر حدود ساعت ۳ موجب می‌شود که ظرف یک هفته بدن نیروی خود را بازیابد.

بوی بد دهان

مردم آمریکای جنوبی به محض اینکه صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوند، یک قاشق چایخوری عسل و پودر دارچین را با هم مخلوط می‌کنند و در آب داغ می‌ریزند. سپس آن را غرغره می‌کنند تا در طول روز دهانشان بوی خوشایندی بدهد.

از دست دادن شنوایی

هر روز صبح و شب عسل و پودر دارچین را به مقدار مساوی میل کنید تا شنوایی شما بهبود پیدا کند.

برای خرید عسل های طبیعی و درجه ۱ بیزی بی، اینجا بروید

برای اطلاع سریعتر از آخرین تخفیف ها و بهره مندی آموزشهای تصویری ما، اینستاگرام بیزی بی را دنبال کنید

اینستاگرام عسل بیزی بی

مرجع

https://www.bigoven.com/recipe/cinnamon-and-honey-remedies/624701