بیزی بی | ترکیب دمنوش با عسل طبیعی یک ترکیب شگفت‌انگیز است. در فصل پاییز و زمستان خوردن یک فنجان چای گرم و یا دمنوش خانگی به همراه عسل طبیعی یک روش عالی برای گرم شدن و آرامش است. در این مقاله از بیزی بی به معرفی تعدادی از بهترین دمنوش های خانگی که به همراه عسل طبیعی سرو می‌شوند، پرداخته‌ایم.

 

دمای مناسب آب برای تهیه دمنوش با عسل طبیعی

دمای مناسب آب برای تهیه دمنوش با عسل طبیعی

هنگام دم کردن چای و یا درست کردن دمنوش بهتر است از آب تازه (نه جوشانده مجدد) استفاده کنید. زیرا آب تازه نسبت به جوشیده شده، اکسیژن بیشتری دارد.دمنوش را  ۲ تا ۶ دقیقه بسته به نوع گیاه و سلیقه شخصی، بگذارید دم بکشد. برای جلوگیری از مضر شدن عسل طبیعی در آب داغ، بهتر است به مدت ده دقیقه صبر کنید تا دمای آن کم شده و خنک شود. سپس می‌توانید عسل طبیعی را به میزان دلخواه به دمنوش خود اضافه کرده و میل کنید. خنک شدن دمنوش و اضافه کردن عسل پس از آن باعث می‌شود تا خواص عسل طبیعی از بین نرود.

 

خواص دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی که معممولا با عسل طبیعی سرو می‌شوند، از انواع گیاهان درست می‌شوند. آنها به طور طبیعی بدون کافئین هستند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت ۶ تا ۸ فنجان در روز بدون نگرانی در مورد عوارض جانبی احتمالی کافئین، دمنوش بنوشید. چای بابونه که از شکوفه‌های گل آن تهیه می‌شود، یکی از رایج‌ترین گیاهان دارویی است. این چای می‌تواند برای تسکین اضطراب، تشویق به خواب و رفع ناراحتی معده و برخی عفونت‌های خفیف استفاده شود. همانند بابونه، نعناع فلفلی نیز به خاطر اثر آرام بخشش شناخته شده است. چای زنجبیل را هم می‌توان برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین تهوع و سردرد استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: دمنوش آویشن و عسل

آبرسانی به بدن

آب بیشتر وزن بدن را تشکیل می‌دهد. این ماده حیاطی برای حفظ عملکرد صحیح سلول ها، اندام ها و مفاصل بدن شما ضروری است. هیدراتاسیون ناکافی می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود وعواقب شدیدی داشته باشد. مصرف مایعات توصیه شده شش تا هشت لیوان آب در روز است. دمنوش می‌تواند به این میزان مصرف کمک کند. معمولا دمنوش ها کافئین ندارند. با این حال برخی دمنوش های گیاهی از جمله چای‌های سفید، سبز و سیاه، همگی حاوی مقادیر متفاوتی کافئین هستند. گفته می‌شود که این کافئین بین ۹ تا ۷۲ میلی گرم در هر فنجان است.

کافئین بیش از حد می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب، مشکلات خواب، حالت تهوع، بی قراری، افزایش ادرار و اضطراب شود. حداکثر مصرف توصیه شده چای کافئین دار، بیش از پنج وعده یک فنجانی در روز نیست. با این حال، انتخاب دمنوش های بدون کافئین همراه با عسل طبیعی، راهی مطمئن برای نوشیدن شش تا هشت فنجان چای در روز است.

 

فواید ترکیب دمنوش و عسل طبیعی

فواید ترکیب دمنوش و عسل طبیعی

ترکیب دمنوش با عسل طبیعی فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. عسل طبیعی به چای شما شیرینی‌ می‌بخشد.به کاهش فشار خون و بهبود کلسترول کمک می‌کند. در عین حال به خنثی کردن باکتری‌ها برای بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها کمک می‌کند. عسل و دمنوش با هم باکتری‌های موجود در گلو را خنثی کرده و گلودرد را تسکین می‌دهند. اگر گلوی شما به دلیل سرفه تحریک شده است، ترکیب چای یا دمنوش با عسل طبیعی می‌تواند به پاکسازی مخاط و تسکین گلو کمک کند.

 

چای سیاه و عسل طبیعی

طعم قوی بسیاری از انواع چای سیاه با کمی عسل طبیعی به خوبی هماهنگ می‌شود. عسل با طعم گیاهان به خوبی با رایحه تند چای صبحانه ایرلندی هماهنگ می‌شود. این ترکیب یکی از متداول‌ترین ترکیب‌ها برای مصرف در صبح و زمان سرو صبحانه است.

 

دمنوش نعناع و عسل طبیعی

بسته به نوع عسلی که استفاده می‌کنید، دمنوش نعناع شما عطر بی نظیری به خود می‌گیرد. دمنوش نعناع و عسل طبیعی به دلیل خواص ضدعفونی کنندگی مفید هستند. این ترکیب دمنوش خانگی به همراه عسل برای گلودردهای آزاردهنده نیز بسیار مفید است.عسل شیرینی لطیفی به چای سفید و سبز می‌دهد.

دمنوش لیمو و عسل طبیعی

دمنوش لیمو و عسل طبیعی

به عنوان یکی دیگر از درمان‌های عالی سرماخوردگی، باید بگوییم که دمنوش لیمو و عسل طبیعی تسکین دهنده قوی است. این ترکیب بسیار خوش طعم بوده و طرفدار زیادی دارد. لیمو سرشار از ویتامین C بوده و به رفع احتقان کمک می‌کند. عسل طبیعی هم طعم ترشی لیمو در آب را می‌گیرد و گلو را تسکین می‌دهد.

ترکیب دمنوش بابونه به همراه عسل طبیعی

این دمنوش خانگی جزو بهترین دمنوش‌ها برای سرو در شب است. بابونه اثرات تسکین دهنده و آرام‌بخش زیادی دارد. تنها نکته‌ای که برای سرو این دمنوش وجود دارد این است که از عسل طبیعی کمی استفاده کنید. میزان عسل را ملایم نگه دارید تا بر بابونه غلبه نکند.

 

چای و دمنوش دارچین با عسل طبیعی

طعم شیرین و تند دمنوش دارچین تنها با قطره‌ای از عسل طبیعی خوشمزه می‌شود. هم عسل و هم دارچین دارای خواص ضدالتهابی هستند. این ترکیب در درمان آلرژی بسیار تاثیر‌گذار است. همچنین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کنند. دمنوش دارچین و عسل طبیعی به درمان یبوست‌ نیز کمک می‌کند. گفته می‌شود که افزودن یک قاشق چای‌خوری عسل به چای دارچین می‌تواند به کاهش وزن هم کمک کند.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی عسل و دارچین

ترکیب دمنوش چای سبز به همراه عسل طبیعی

عسل طبیعی چهل گیاه برای طعم‌های ملایم‌تر و دمنوش چای سبز بسیار مناسب است. عسل شبدر، اسطوخودوس یا توپلو هم طعم بی‌نظیری به دمنوش‌های سبز رنگی چون نعنا و چای سبز می‌دهد. این دمنوش در عین حال خواص آنتی‌کسیدانی بالایی دارد که برای بدن بسیار مفید است.

 

دمنوش زنجبیل و عسل طبیعی

دمنوش زنجبیل و عسل طبیعی

دمنوش زنجبیل و عسل طبیعی به عنوان یک داروی درمانی به افراد توصیه می‌شوند. ترکیب زنجبیل و عسل می‌تواند به کاهش تجمع مخاط، باز کردن سینوس ها و کاهش التهاب کمک کند.

 

ترکیب دمنوش زردچوبه و عسل طبیعی

هم زردچوبه و هم عسل طبیعی فواید شگفت انگیزی برای سلامتی بدن دارند. پس با خیال راحت می‌توانید دمنوش زردچونه و عسل طبیعی را میل کنید. درست مانند چای زنجبیل و عسل، افزودن عسل به  دمنوش زردچوبه ممکن است به درمان سرفه، سرماخوردگی، عفونت و التهاب کمک کند.

منابع: senchateabar, tealeavz

دیدگاهتان را بنویسید