بیزی بی | پخت و پز با عسل کار ساده‌ای به نظر می‌رسد. اما باید گفت که این کار چندان هم راحت و ساده نیست.حین آشپزی با عسل باید به نکات مهم و ظریفی توجه کرد. اینکه بهتر است از چه نوع عسلی برای پخت و پز با عسل استفاده شود و یا میزان مصرف عسل چقدر باشد و … همگی از جمله نکاتی است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود. در این مقاله از بیزی بی، به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم و طرز تهیه یک کیک شکلاتی ساده با عسل را هم آموزش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف عسل باعث چاقی می‌شود؟

بایدها و نبایدهای پخت و پز با عسل

بایدها و نبایدهای پخت و پز با عسل

در پخت و پز با عسل توجه به یک سری نکات از جمله کیفیت عسل و نوع آن بسیار مهم است. در ادامه به برخی از این نکات مهم اشاره کرده‌ایم. توجه به نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا نتیجه‌ بهتری به دست آورید:

با رعایت این نکات، می‌توانید از طعم شگفت‌انگیز عسل در غذاهای خود بهره ببرید و لذت بیشتری از طعم و خواص آن ببرید.

 

استفاده از عسل چهل گیاه برای پخت و پز

استفاده از عسل چهل گیاه برای پخت و پز

عسل چهل گیاه، یک نوع عسل چندگیاهی است که از گل‌های مختلف جمع‌آوری می‌شود. این نام به عسلی اشاره دارد که از گل‌های مختلفی نظیر شب تره، آویشن و سایر گیاهان جمع‌آوری شده است. عسل چهل گیاه عموما دارای طعم شیرین و عطری ملایم است و می‌تواند در پخت و پز مورد استفاده قرار گیرد.

برای پخت کیک با عسل چهل گیاه، می‌توانید عسل را به عنوان جایگزین قند و شکر در دستور تهیه کیک استفاده کنید. با توجه به طعم شیرین و متنوع عسل چهل گیاه، استفاده از این نوع عسل می‌تواند به کیک وشیرینی مزه‌دهندگی بیشتری اضافه کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مارمالاد سیب و توت فرنگی با عسل

پخت و پز کیک و شیرینی با عسل به جای شکر

پخت و پز کیک و شیرینی با عسل به جای شکر

در پخت و پز کیک و شیرینی به سادگی می‌توانید به جای شکر از عسل طبیعی استفاده کنید. در زیر به دستور تهیه کیک ساده با عسل، به جای شکر اشاره کرده‌ایم:

مواد لازم

طرز تهیه

کیک ساده با عسل و بجای شکر آماده است. لطفا توجه داشته باشید که این تنها یک روش تهیه کیک ساده با عسل و بجای شکر است و ممکن است دستورهای دیگری نیز وجود داشته باشد. همچنین، زمان و دماهای پخت کیک ممکن است بسته به نوع فر و شرایط خاص پخت متفاوت باشد، بنابراین می‌توانید زمان و دمای پخت را تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید. مهم است به عسل چهل گیاه اصلی و خالص دسترسی پیدا کنید تا بتوانید از بهترین کیفیت و طعم آن برخوردار شوید.

درضمن برای تزیین روی کیک هم می‌توانید از عسل طبیعی، شکلات و انواع مغزها هم استفاده کنید. این کیک یک عصرانه سالم و خوشمزه است.

دیدگاهتان را بنویسید