زیر چشم اکثر زنان تیره است، مردان هم از این قائله مستثنا نیستند. این تیرگی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد از کمبود خواب و استرس زیاد گرفته تا تغییرات هورمونی. اگر درمان نشوند، ممکن است برای همیشه باقی بمانند. عسل یک راهکار عالی برای رفع تیرگی زیر چشم است چون خاصیت آنتی اکسیدان، ضد التهابی و ضد باکتری دارد. به علاوه استفاده آن در قسمت حساس زیر چشم بی‌خطر است. خاصیت سفیدکنندگی طبیعی عسل تیرگی زیر چشم را برطرف می‌کند. در اینجا می‌خواهیم به چند روش برای رفع تیرگی زیر چشم با عسل بپردازیم.

رفع تیرگی زیر چشم با عسل

عسل به رشد سلول‌های پوست کمک می‌کند. برای تشکیل کلاژن مفید است و بهترین روش برای درمان تیرگی زیر پوست به شمار می‌رود.

  • عسل دارای خواص ضد التهابی است و ب نرم شدن ناحیه دور چشم کمک می‌کند.
  • خاصیت سفیدکنندگی آن می‌تواند رنگدانه‌های تیره دور چشم را روشن کند.
  • می‌توان از آن در تمام نواحی اطراف چشم که بسیار حساس است، استفاده کرد.
  • یک مرطوب‌کننده طبیعی است.
  • به گردش خون کمک می‌کند.
  • موجب تقویت کلاژن‌سازی می‌شود.
یک قاشق-عسل

عسل و شیر برای رفع تیرگی زیر چشم

شیر دارای اسید لاکتیک است که به کاهش پف و ورم اطراف چشم کمک می‌کند. با توجه به خواص فوق الذکر درباره عسل، ترکیب این دو ماده برای پوست حساس دور چشم عالی است.

مواد لازم:

۱ قاشق چایخوری عسل خام

۱ قاشق چایخوری شیر

این دو ماده را با هم ترکیب کنید تا به حالت خمیری درآید. با انگشت خمیر را در اطراف چشم بمالید. به مدت دو دقیقه آرام ماساژ بدهید. سپس بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. در نهایت با آب بشویید و خشک کنید. هر روز این کار را تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

عسل-و-شیر

عسل، زردچوبه و لیمو برای رفع تیرگی زیر چشم

عسل و لیمو برای تیرگی پوست معجزه می‌کند. لیمو اسید سیتریک دارد که پوست زیر چشم را سفت می‌کند و ویتامین C موجود در آن تیرگی را از بین می‌برد. زردچوبه نیز خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدان دارد. و عسل نواحی حساس دور چشم را نرم می‌کند.

مواد لازم:

چند قطره آب لیمو

سر انگشت زردچوبه

۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

هر سه ماده را در یک کاسه مخلوط کنید تا حالت خمیری و نرم پیدا کند. خمیر را اطراف چشم بمالید و دو دقیقه ماساژ بدهید. بگذارید تا خشک شود. سپس آبکشی و خشک کنید. هر روز صبح‌ها این کار را تکرار کنید.

عسل لیمو زردچوبه

عسل و آب خیار برای رفع تیرگی زیر چشم

خیار به خاطر آب زیادی که دارد، خنک‌کننده است. این ماده می‌تواند در ترکیب با عسل تیرگی زیر چشم را کاهش دهد.

مواد لازم:

۱ قاشق چایخوری آب خیار

۲ قاشق چایخوری عسل ارگانیک

این دو ماده را با هم ترکیب کنید. آن را دور چشم قرار دهید و برای ۲ تا ۳ دقیقه آرام ماساژ دهید. ۱۰ دقیقه اجازه بدهید تا خشک شود. سپس آبکشی کرده و با یک حوله نرم خشک کنید. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

خیار

عسل و روغن بادام

عسل و روغن بادام می‌توانند تیرگی زیر چشم را روشن کنند. روغن بادام مقدار زیادی ویتامین K دارد که تیرگی زیر چشم را کاهش می‌دهد. استفاده موضعی از این روغن گردش خون را نیز تنظیم می‌کند.

مواد لازم: 

۱ قاشق چایخوری عسل

 ۱ قاشق چایخوری روغن بادام

مواد را ترکیب کنید و هم بزنید تا یک خمیر نرم به دست آید. آن را با انگشت اطراف چشم بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت بدهید. بعد از ۲۰ دقیقه با انگشت به آرامی ماساژ دهید. سپس با آب بشویید. این کار را یک روز در میان تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.